Більшість автолюбителів хоча б раз помічали краплі води або легкий білий пар, що виходить із глушника. Здебільшого це не викликає занепокоєння, але іноді подібні ознаки можуть свідчити про серйозну несправність. Розглянемо, коли поява вологи в вихлопі є нормою, а коли варто вирушати на СТО, інформує Jalopnik.
Побічною реакцією згоряння пального у двигуні внутрішнього згоряння є утворення води. Під час роботи каталітичного нейтралізатора окремі молекули H₂O зʼявляються в результаті хімічних перетворень. Також у холодну пору року конденсат виникає через сильну різницю температур між гарячими газами та холодною стінкою глушника. Якщо ви бачите кілька крапель прозорої або трохи забрудненої води і легкий білий пар, що швидко зникає, хвилюватися не варто.
Інша справа, коли з глушника тече постійний струмінь вологи або з’являється щільний білий дим, який не зникає після прогріву двигуна. Зазвичай таке свідчить про те, що охолоджуюча рідина потрапляє в циліндри — найчастіше через пошкодження прокладки головки блоку циліндрів (ГБЦ).
Прокладка ГБЦ забезпечує герметичність між головкою та блоком циліндрів, витримуючи високі тиски та температури. При її пошкодженні антифриз може проникати у камеру згоряння, де згорає разом із паливно-повітряною сумішшю. В результаті ви отримуєте зайву пару, а з часом — серйозне пошкодження двигуна. Заміна прокладки — дорога операція, ігнорування проблеми загрожує капремонтом або повною заміною двигуна.
Відрізнити нешкідливий конденсат від ознаки аварії нескладно. Візьміть зібрану з труби рідину: якщо вона прозора або злегка затемнена від сажі, без масляної плівки та стороннього запаху — приводів для тривоги немає. Але якщо вода на дотик слизька й нагадує мастило, це знак потрапляння олії чи палива в систему — дуже небезпечна ситуація.
Зверніть увагу на колір вихлопу. Легкий білий «пар» при холодному старті — звична річ. Та якщо дим густий, білий і не зникає після прогріву, а особливо якщо він має синій або чорний відтінок, це однозначно вимагає негайної перевірки в сервісі. Такі ознаки можуть вказувати на потрапляння антифризу, згоряння олії чи неправильну роботу двигуна.
Пам’ятайте: рання діагностика допоможе заощадити на ремонті та продовжити ресурс вашого авто!
Вам також може бути цікаво:
Обираєте вживане авто й боїтеся корозії? Ми зібрали ТОП-10 моделей, які вважаються найстійкішими до іржі…
Деякі популярні вживані авто здатні виснажити гаманець нескінченними поломками. Розповідаємо про 5 моделей, які експерти…
Листопад 2025 року став переломним для українського ринку нових легкових авто. Вперше за багато років…
У грудні 2025 року Кіберполіція та ГСЦ МВС попереджають українців про небезпечні схеми з фальшивими…
ОТК для комерційних легкових авто в Україні у 2025 році: хто зобов’язаний проходити техконтроль, як…
Десять найкращих дизельних двигунів сучасності — рейтинг 2025 року. Ресурс 400 тис. км, надійність, економічність,…