Серед прихильників механічних коробок передач багато людей вважають, що ручне перемикання передач дає більше контролю, ніж автоматичні трансмісії. Водії цінують можливість вибирати, коли змінювати передачу, і відчувати зв’язок із автомобілем. Найпоширеніший спосіб перемикання – це «плавне» перемикання. Він полягає в тому, що водій спочатку натискає на педаль зчеплення, змінює передачу, а потім відпускає зчеплення, додаючи газ.
Окрім звичайного способу, існує й інша техніка, яка складніша і вимагає більше навичок — це подвійне витискання зчеплення. У цьому методі водій двічі натискає на педаль зчеплення, що додає ще один крок під час зміни передачі.
Суть подвійного витискання зчеплення полягає в тому, щоб уникнути ривків і поштовхів під час зниження передачі, що особливо важливо для старих автомобілів без синхронізаторів. Коли водій просто знижує передачу, двигун сповільнюється, і виникає різниця між його обертами та швидкістю обертання коробки передач. Це призводить до ривка, оскільки зчеплення і коробка передач працюють на різних швидкостях. Подвійне витискання допомагає вирівняти ці швидкості, роблячи перемикання більш плавним.
Щоб уникнути ривків під час зниження передачі, у техніці подвійного витискання водій спочатку переводить коробку передач у нейтраль, відпускає педаль зчеплення, щоб зчеплення та коробка передач могли синхронізуватися. Потім він додає газ, щоб підняти оберти двигуна до потрібного рівня. Після цього знову натискає на педаль зчеплення і перемикає передачу на нижчу. Це дозволяє переключити передачу без ривків, роблячи процес плавним і акуратним.
Застосування в сучасних автомобілях: необхідність чи архаїзм?
З появою синхронізаторів, які допомагають узгодити оберти двигуна і коробки передач, процес перемикання став значно легшим. Сьогодні більшість автомобілів з механічними коробками передач вже мають ці механізми. Тому потреба в складних техніках, таких як подвійне витискання зчеплення, майже зникла. В результаті, це питання стало дискусійним: чи є подвійне витискання необхідним в сучасних автомобілях, чи вже це архаїзм?
Синхронізатори автоматизують узгодження обертів двигуна і трансмісії, завдяки чому перемикання передач стає плавнішим і швидшим, і водієві не потрібно робити додаткові дії. У сучасних машинах подвійне вичавлювання зчеплення майже не потрібно. Проте деякі водії все ще використовують цей метод, вважаючи, що він допомагає краще контролювати перемикання і зменшує знос трансмісії.
Підпишись на нас в Google НОВИНИ, та отримуй більше свіжих новин!
ТОП-5 вживаних авто, які довго не втрачають у ціні в Україні у 2025-2026 роках: моделі…
Як зрозуміти, що ремінь ГРМ ось-ось обірветься: прості ознаки зносу, коли його перевіряти та чому…
Чому взимку падає тиск у шинах, як правильно їх підкачувати в мороз і чим небезпечні…
Топ-3 бюджетні кросовери для українських водіїв у 2025 році: надійні, доступні в обслуговуванні та пристосовані…
Топ-7 автомобілів, які найкраще підходять для українських доріг у 2025 році. Надійні, витривалі моделі з…
Топ-5 автомобілів, які не підходять для українських доріг у 2025 році. Реальні проблеми, витрати на…