Categories: Статті

Навіщо досвідчені водії двічі натискають на зчеплення: ефективний лайфхак

Серед прихильників механічних коробок передач багато людей вважають, що ручне перемикання передач дає більше контролю, ніж автоматичні трансмісії. Водії цінують можливість вибирати, коли змінювати передачу, і відчувати зв’язок із автомобілем. Найпоширеніший спосіб перемикання – це «плавне» перемикання. Він полягає в тому, що водій спочатку натискає на педаль зчеплення, змінює передачу, а потім відпускає зчеплення, додаючи газ.

Окрім звичайного способу, існує й інша техніка, яка складніша і вимагає більше навичок — це подвійне витискання зчеплення. У цьому методі водій двічі натискає на педаль зчеплення, що додає ще один крок під час зміни передачі.

Суть подвійного витискання зчеплення полягає в тому, щоб уникнути ривків і поштовхів під час зниження передачі, що особливо важливо для старих автомобілів без синхронізаторів. Коли водій просто знижує передачу, двигун сповільнюється, і виникає різниця між його обертами та швидкістю обертання коробки передач. Це призводить до ривка, оскільки зчеплення і коробка передач працюють на різних швидкостях. Подвійне витискання допомагає вирівняти ці швидкості, роблячи перемикання більш плавним.

Щоб уникнути ривків під час зниження передачі, у техніці подвійного витискання водій спочатку переводить коробку передач у нейтраль, відпускає педаль зчеплення, щоб зчеплення та коробка передач могли синхронізуватися. Потім він додає газ, щоб підняти оберти двигуна до потрібного рівня. Після цього знову натискає на педаль зчеплення і перемикає передачу на нижчу. Це дозволяє переключити передачу без ривків, роблячи процес плавним і акуратним.

Застосування в сучасних автомобілях: необхідність чи архаїзм?
З появою синхронізаторів, які допомагають узгодити оберти двигуна і коробки передач, процес перемикання став значно легшим. Сьогодні більшість автомобілів з механічними коробками передач вже мають ці механізми. Тому потреба в складних техніках, таких як подвійне витискання зчеплення, майже зникла. В результаті, це питання стало дискусійним: чи є подвійне витискання необхідним в сучасних автомобілях, чи вже це архаїзм?

Синхронізатори автоматизують узгодження обертів двигуна і трансмісії, завдяки чому перемикання передач стає плавнішим і швидшим, і водієві не потрібно робити додаткові дії. У сучасних машинах подвійне вичавлювання зчеплення майже не потрібно. Проте деякі водії все ще використовують цей метод, вважаючи, що він допомагає краще контролювати перемикання і зменшує знос трансмісії.

Підпишись на нас в Google НОВИНИ, та отримуй більше свіжих новин!

Vladislava

Recent Posts

Чхнув — сплати штраф 55 000 гривень: де хворим водіям заборонено керувати авто

З настанням осені та холодної погоди українські водії ризикують застудитися. У деяких випадках симптоми застуди…

43 хв. ago

Акумулятор раптово розрядився: на допомогу прийде звичайна вода

Взимку багато водіїв стикаються з проблемою, коли акумулятор раптом перестає працювати. Це особливо неприємно, якщо…

1 годину ago

Чому патрульні ставлять водієві незвичайні запитання після зупинки автомобіля

Зустріч із поліцією може бути неприємною для будь-якого водія, адже вона зазвичай пов’язана з підозрами…

2 години ago

Як самостійно зробити шумоізоляцію в автомобілі: корисні поради

Високий рівень шуму в автомобілі може дратувати водіїв і пасажирів, тому багато хто задумується про…

2 години ago

Експерт розповів, чому важливо вдень вмикати фари

В Україні непомітно для багатьох водіїв внесли важливі зміни до правил дорожнього руху. Автор блогу…

3 години ago

Коли автомобіль потребує ремонту на СТО: назвали основні ознаки

Навіть досвідчений водій може не одразу помітити перші ознаки проблем в авто. Ігнорування цих сигналів…

4 години ago