Categories: Статті

Розповіли, який ресурс має батарея та двигун електромобіля

Деякі автомобілісти вагаються щодо покупки електромобіля через невизначеність терміну служби його ключових компонентів – тягової батареї та електродвигуна.

Наскільки довго можуть прослужити ці компоненти і чи не вийдуть з ладу передчасно? Розглянемо це питання у цьому матеріалі.

Тривалість служби тягових батарей

Почнемо із основного приводу хвилювань автолюбителів, що розглядають електромобілі – терміну служби тягового акумулятора.

Важливо зауважити, що більшість виробників електромобілів надає гарантію на тяговий акумулятор тривалістю 8 років, і часто цей термін гарантії не пов’язаний з пробігом. Деякі китайські виробники навіть надають пожиттєву гарантію на тяговий акумулятор. Це свідчить про впевненість виробників у тривалій службі батареї.

Тепер давайте розглянемо факти стосовно довговічності тягових акумуляторів. Існують два основних типи батарей за хімічним складом: залізо-фосфатні (LFP) та нікель-кобальт-марганцеві (NMC). Є погляд серед автолюбителів, що батареї NMC технологічніші і мають довший термін служби, але це не зовсім так.

Дослідження показало, що акумулятори NMC мають переваги, такі як стійкість до низьких температур, вища щільність енергії, кращий захист від теплового розгону та можливість швидшого заряджання. Проте вони також дорожчі через використання вартісної сировини та керамічних елементів. Крім того, такі акумулятори швидше деградуються при повному циклі заряду від 0% до 100% через високе теплове навантаження та напругу.

Дослідження лабораторії SNL в США показало, що батареї LFP витримують до 4 тисяч циклів заряду, після чого їхній обсяг зменшується до 80% від початкового. Тим часом, найкращий результат для батарей NMC становить 2,5 тисячі циклів заряду. Це свідчить про те, що умови повного циклу заряду негативно впливають на акумулятори NMC.

Сучасні батареї, такі як Qilin від CATL, можуть працювати близько 2 тисяч циклів без помітної деградації. З урахуванням частоти заряду цього вистачає на 5-8 років, після чого виробник повинен замінити батарею за гарантією.

Таким чином, тяговий акумулятор може служити власнику з максимальною ефективністю протягом 5-8 років, а розвиток технологій в області продовження терміну служби батареї може збільшити цей термін у майбутньому.

Тривалість служби електродвигуна

Ми обговорили гарантійний термін на тяговий акумулятор, але важливо також звернутися до електродвигуна. Гарантія виробника на електродвигун також триває 8 років, але фактично електродвигун може служити значно довше – від 15 до 20 років.

Це великий резервуар для служби зумовлено його простою конструкцією та високою стійкістю до зносу. У ідеальних умовах електродвигун може працювати понад 20 років.

Звісно, тривалість служби може зменшитися через ряд факторів, таких як вплив навколишнього середовища, перевищення вантажопідйомності, перегрів, забруднення, часті пробуксовки та вібрації. Однак і при наявності цих факторів, електромотор може служити значно довше, ніж гарантійний термін.

Отже, електромотор та тяговий акумулятор можуть прослужити довгий час без значного скорочення їхнього ресурсу. Покупка електричного автомобіля не повинна викликати серйозних обурень, оскільки технології в цій галузі постійно розвиваються, що може ще більше збільшити тривалість їх служби в майбутньому.

Підпишись на нас в Google НОВИНИ, та отримуй більше свіжих новин!

Олександр Успішний

Recent Posts

Десять прихованих можливостей вашого автомобіля, які полегшать керування

Сучасні автомобілі – це не просто транспорт, а справжні технологічні дива. Багато водіїв навіть не…

8 години ago

Що робити, якщо пробило колесо, а запасного немає: корисні поради для водіїв

Багато сучасних авто випускають без запасного колеса, щоб зменшити витрати. Але це створює проблему, якщо…

9 години ago

Як очистити каталізатор автомобіля: два надійні способи

Каталітичний нейтралізатор (каталізатор) допомагає зменшити шкідливі викиди автомобіля з двигуном внутрішнього згоряння. Це важлива частина…

10 години ago

Юрист вказав на три категорії водіїв, яких патрульні бояться зупиняти

Не кожен водій буде радий, якщо його зупинить поліція. Однак іноді й для патрульних спілкування…

21 годину ago

Водіям пояснили, чому один поширений штраф поліції є незаконним

Штрафи за порушення ПДР в Україні є найчастішим видом покарання для водіїв. Однак значна частина…

22 години ago

Як колір авто може розкрити характер власника: висновки психологів

Колір автомобіля — це не лише про зовнішній вигляд. Психологи вважають, що обраний відтінок може…

22 години ago