Categories: Статті

Розповіли, який ресурс має батарея та двигун електромобіля

Деякі автомобілісти вагаються щодо покупки електромобіля через невизначеність терміну служби його ключових компонентів – тягової батареї та електродвигуна.

Наскільки довго можуть прослужити ці компоненти і чи не вийдуть з ладу передчасно? Розглянемо це питання у цьому матеріалі.

Тривалість служби тягових батарей

Почнемо із основного приводу хвилювань автолюбителів, що розглядають електромобілі – терміну служби тягового акумулятора.

Важливо зауважити, що більшість виробників електромобілів надає гарантію на тяговий акумулятор тривалістю 8 років, і часто цей термін гарантії не пов’язаний з пробігом. Деякі китайські виробники навіть надають пожиттєву гарантію на тяговий акумулятор. Це свідчить про впевненість виробників у тривалій службі батареї.

Тепер давайте розглянемо факти стосовно довговічності тягових акумуляторів. Існують два основних типи батарей за хімічним складом: залізо-фосфатні (LFP) та нікель-кобальт-марганцеві (NMC). Є погляд серед автолюбителів, що батареї NMC технологічніші і мають довший термін служби, але це не зовсім так.

Дослідження показало, що акумулятори NMC мають переваги, такі як стійкість до низьких температур, вища щільність енергії, кращий захист від теплового розгону та можливість швидшого заряджання. Проте вони також дорожчі через використання вартісної сировини та керамічних елементів. Крім того, такі акумулятори швидше деградуються при повному циклі заряду від 0% до 100% через високе теплове навантаження та напругу.

Дослідження лабораторії SNL в США показало, що батареї LFP витримують до 4 тисяч циклів заряду, після чого їхній обсяг зменшується до 80% від початкового. Тим часом, найкращий результат для батарей NMC становить 2,5 тисячі циклів заряду. Це свідчить про те, що умови повного циклу заряду негативно впливають на акумулятори NMC.

Сучасні батареї, такі як Qilin від CATL, можуть працювати близько 2 тисяч циклів без помітної деградації. З урахуванням частоти заряду цього вистачає на 5-8 років, після чого виробник повинен замінити батарею за гарантією.

Таким чином, тяговий акумулятор може служити власнику з максимальною ефективністю протягом 5-8 років, а розвиток технологій в області продовження терміну служби батареї може збільшити цей термін у майбутньому.

Тривалість служби електродвигуна

Ми обговорили гарантійний термін на тяговий акумулятор, але важливо також звернутися до електродвигуна. Гарантія виробника на електродвигун також триває 8 років, але фактично електродвигун може служити значно довше – від 15 до 20 років.

Це великий резервуар для служби зумовлено його простою конструкцією та високою стійкістю до зносу. У ідеальних умовах електродвигун може працювати понад 20 років.

Звісно, тривалість служби може зменшитися через ряд факторів, таких як вплив навколишнього середовища, перевищення вантажопідйомності, перегрів, забруднення, часті пробуксовки та вібрації. Однак і при наявності цих факторів, електромотор може служити значно довше, ніж гарантійний термін.

Отже, електромотор та тяговий акумулятор можуть прослужити довгий час без значного скорочення їхнього ресурсу. Покупка електричного автомобіля не повинна викликати серйозних обурень, оскільки технології в цій галузі постійно розвиваються, що може ще більше збільшити тривалість їх служби в майбутньому.

Підпишись на нас в Google НОВИНИ, та отримуй більше свіжих новин!

Олександр Успішний

Я понад 8 років працюю з автомобільною тематикою й добре знаю, чим живе автосвіт — від нових моделей і технологій до ринку вживаних авто. Щодня відстежую новини, тенденції та експертні огляди, щоб читачі отримували лише актуальну й достовірну інформацію. Моя мета — робити автомобільні новини цікавими не лише для фахівців, а й для всіх, хто любить машини. У кожному матеріалі я поєдную аналітику, досвід і просту, зрозумілу подачу. Вірю, що якісна авто-журналістика має не лише інформувати, а й допомагати водіям приймати правильні рішення.

Recent Posts

Топ-3 автомобіля Kia, які розчарували своїх власників

Не всі моделі Kia однаково вдалі. Розповідаємо про три автомобілі марки, які найчастіше розчаровують своїх…

3 години ago

Топ-5 кросоверів, які часто підводять власників: моделі, що створюють більше проблем, ніж радості

Дізнайтеся, які кросовери на вторинному ринку найчастіше розчаровують власників. ТОП-5 моделей з типічними поломками —…

4 години ago

Топ-10 найстійкіших до іржі вживаних авто: моделі, що не «сипляться» навіть після років експлуатації

Обираєте вживане авто й боїтеся корозії? Ми зібрали ТОП-10 моделей, які вважаються найстійкішими до іржі…

5 години ago

Топ-5 вживаних авто, які краще обійти стороною, щоб постійно не ремонтувати

Деякі популярні вживані авто здатні виснажити гаманець нескінченними поломками. Розповідаємо про 5 моделей, які експерти…

6 години ago

Дизель в Україні відходить у минуле: моторні вподобання водіїв у листопаді

Листопад 2025 року став переломним для українського ринку нових легкових авто. Вперше за багато років…

1 день ago

Українців застерігають від замовлення «прав» через інтернет: як працюють схеми та як уберегтися

У грудні 2025 року Кіберполіція та ГСЦ МВС попереджають українців про небезпечні схеми з фальшивими…

1 день ago