Прогрів двигуна автомобіля в холодну пору року – важлива процедура, адже вона забезпечує нормальну роботу авто під час поїздок у холодну погоду. Однак, багато водіїв стикаються з питанням ефективності цього процесу з точки зору витрати пального.
Щоб відповісти на ці питання, видання Автосвіт провели практичний експеримент з вимірюванням.
Як вимірювали
Експеримент складався з двох етапів. Спочатку вимірювали витрату пального під час прогрівання двигунів двох автомобілів, які відносяться до різних екологічних класів. На другому етапі було зафіксовано витрату пального під час стоянки з прогрітим двигуном на мінімальних обертах холостого ходу.
Усі виміри здійснювалися за допомогою маршрутних комп’ютерів, які отримували інформацію від автомобіля через канали OBD-II. Цей метод вимірювання є набагато точнішим порівняно з методом доливання, коли автомобіль заправляють до повного, а після випробувань доливають пальне і фіксують результат.
На яких автомобілях
Виміри проводилися на двох автомобілях – Kia Rio з двигуном G4FC (Євро-5) та Nissan X-Trail з двигуном QR25 DE (Євро-4). Результати цих вимірів можуть бути подібними і на інших автомобілях від Renault, Nissan, Hyundai/Kia, а також на автомобілях інших виробників.
Витрата у режимі прогріву
При температурі -15°C витрата бензину на прогрівання двигуна з екологічним класом Євро-4 спочатку становила 2,5 літра на годину. Коли охолоджена рідина прогрілася до 40 градусів, витрата трохи зменшилася і стала близько 1 літра на годину.
Двигун з екологічним класом Євро-5 споживав до 4 літрів пального на годину на початку прогріву, щоб швидше прогріти каталітичний нейтралізатор. Пізніше витрати палива зменшилися і стали приблизно такими ж, як і у двигуна з менш екологічним класом.
Під час прогріву обидва двигуни витратили приблизно однакову кількість пального, близько 0,6 літра.
Витрата у режимі холостого ходу
Під час холостого ходу, коли автомобіль припаркований і двигун працює для підтримки тепла в салоні, обидва двигуни витрачали близько 0,8-0,9 літра пального на годину, щоб не дозволити пасажирам замерзнути.
Отже, двигуни з більшою кількістю циліндрів та великим робочим об’ємом споживатимуть більше пального під час прогріву та на холостому ходу, ніж ті, що були на тестах.
Сучасні турбомотори, навпаки, споживатимуть трохи менше пального на початку, але їм знадобиться більше часу, щоб нагрітися до оптимальної температури. Таким чином, їхня загальна витрата пального буде приблизно такою ж, як у порівняльних атмосферних двигунах.
Експеримент показав, що прогрівання двигуна не вимагає багато пального, і стояти на холостому ходу можна довше. Проте після цього краще вирушити на швидкісну трасу та розігріти двигун на високих обертах, щоб очистити його від нагару та відкладень, що можуть утворитися під час простою.
Підпишись на нас в Google НОВИНИ, та отримуй більше свіжих новин!
Не кожен водій буде радий, якщо його зупинить поліція. Однак іноді й для патрульних спілкування…
Штрафи за порушення ПДР в Україні є найчастішим видом покарання для водіїв. Однак значна частина…
Колір автомобіля — це не лише про зовнішній вигляд. Психологи вважають, що обраний відтінок може…
Розкішні німецькі кросовери поєднують стиль, передові технології, високу якість і потужність. Однак їхня ціна часто…
Зима приносить водіям чимало клопоту, особливо під час сильних морозів. Одна з найпоширеніших проблем —…
Розкішні автомобілі часто коштують дуже дорого, але їхня ціна може різко знижуватися після покупки. Уже…