Українцям показали незвичайний ЗАЗ: Запорожець у кузові пікап
Коли “Запорожець” тільки з’явився на автомобільному ринку, ніхто й не міг уявити, що цей простий транспорт перетвориться на справжній об’єкт бажання колекціонерів та ретроентузіастів. Але сьогодні ми маємо справу з досить дивовижним фактом – він отримав версію в кузові пікап. Як же відбувалася ця трансформація? Відповідь на це в матеріалі РБК-Україна.
Загадки дизайну та призначення
Пікапи, як правило, мають закриту кабіну та відкриту вантажну платформу. Проте у “Запорожця” ситуація виглядала інакше. Під “вантажною платформою” приховувався двигун, що стало причиною створення автомобіля з незвичайною архітектурою – вантажний відсік починався відразу за сидіннями і розміщувався над двигуном. Незважаючи на це, виробник офіційно відносив автомобіль до категорії пікапів, що доводить заводський індекс із літерою “П”.
Перші версії пікапа “Запорожця” створювалися виключно для потреб заводу: щоб транспортувати вантажі між цехами. Ці унікальні моделі спершу базувалися на “горбатому” ЗАЗ-965, потім на “вухастому” ЗАЗ-968 та пізніше на ЗАЗ-968М. Виробляли такі пікапи з кузовів, які виявилися дефектними і не підходили для стандартних легкових автомобілів.
Економічні зміни та попит на пікапи
На початку 1990-х років, на фоні економічних змін в країні, пікап-версія “Запорожця” отримала шанс вийти на ринок. Це стало цілком логічним кроком, адже попит на звичайні седани значно зменшився. Завдяки своїй низькій ціні та утилітарним характеристикам, автомобіль став популярним варіантом для перевезення невеликих вантажів. У період з 1990 по 1994 рік на ринок вийшло близько 2,5 тисячі екземплярів.
Читайте також: Українських водіїв хочуть змусити міняти права кожні 10 років
Унікальність та експерименти
Хоча задньомоторний пікап виглядає як досить незвичайне рішення, світова автомобільна історія знає успішні приклади таких моделей, як Chevrolet Corvair Rampside, Fiat 900 Pickup та VW Transporter Pickup. Однак “Запорожець” залишався унікальним: його конструкція не передбачала повноцінної вантажної платформи, що суттєво обмежувало його функціональність.
Таким чином, пікап на базі “Запорожця” став цікавим та несподіваним експериментом, який знайшов своє місце в непрості часи. Сьогодні такі автомобілі – це справжня рідкість, цінна для колекціонерів і символ того, як радянська автомобільна промисловість вміла шукати рішення в нестандартних умовах.
Підпишись на нас в Google НОВИНИ, та отримуй більше свіжих новин!