Чому бензин використовують у малих автомобілях, а дизель — у великих

Зазвичай легкові авто та мотоцикли заправляють бензином, а вантажівки, автобуси й трактори — дизелем. Але чому саме так? Багато хто не знає, чим це зумовлено.

Бензин і дизель необхідні для різних типів двигунів. Дизельні двигуни зазвичай потужніші, тому їх і бензинові мотори застосовують у транспорті з різними завданнями.

Читайте також:

Штрафи для українських водіїв у Польщі: 500 грн за довгий прогрів і до 30 000 грн за засніжене авто

Що означає червона лінія на дорозі: нова розмітка для водіїв

Обидва типи двигунів працюють схожим чином:

• Паливо змішується з повітрям, оскільки для горіння потрібен кисень.

• Суміш стискається, через що вона нагрівається до температури, достатньої для займання.

• Під час горіння виділяється тепло, яке створює високий тиск. Цей тиск приводить у рух деталі двигуна, і авто починає рухатися.

У бензиновому двигуні суміш палива й повітря запалює свічка запалювання.

Дизельне пальне складніше запалити, і воно горить повільніше, але якщо його сильно стиснути, воно спалахує без іскри. Високий рівень стиснення робить дизельні двигуни ефективнішими — вони дозволяють проїхати більше кілометрів на літрі пального. Це важливо для економного перевезення вантажів і пасажирів, тому великі вантажівки, автобуси, потяги й кораблі зазвичай працюють на дизелі.

Дизельні двигуни зазвичай дорожчі за бензинові, оскільки вимагають більш міцних деталей для витримування високих температур і тиску. Однак вони мають довший термін служби, що є перевагою для транспортних засобів, таких як вантажівки.

Чому більшість легкових автомобілів мають бензинові двигуни? Одна з причин — дизельні двигуни працюють гучніше через високий тиск і температуру. Вони також виділяють більше шкідливих частинок (PM 2,5), які можуть погано впливати на здоров’я. Крім того, бензинові автомобілі дешевші, що вигідно для тих, хто не планує часто перевозити великі вантажі чи довго подорожувати.

Підпишись на нас в Google НОВИНИ, та отримуй більше свіжих новин!

Джерело IFL Science
Читайте також