Фото: SUVNews
У листопаді 2025 року середній вік легкових автомобілів на внутрішньому ринку України зріс до 16,6 року, повідомляє Інститут досліджень авторинку. Для порівняння, у жовтні цей показник становив 16,4 року.
Зростання середнього віку свідчить про активізацію продажів у найдешевшому сегменті, де домінують автомобілі з великим пробігом і поважним «паспортним» віком. Українці дедалі частіше обирають доступність, а не свіжість.
Середній вік авто: 11,1 року
Єдиний регіон, де показник не перевищує 12 років
За місяць столиця навіть незначно «омолодилася»
Причина очевидна: висока концентрація нових авто, лізингових машин та свіжого імпорту.
Львівська та Закарпатська області: по 14,7 року
Основні ворота імпорту вживаних авто з ЄС
Навіть уживані машини тут молодші за середньостатистичні по країні
Цікавий тренд листопада — старіння авто, проданих через застосунок Дія.
Середній вік авто через Дію: 17,0 років
У жовтні було 16,8 року
Фактично «цифровий канал» перетворився на майданчик для максимально бюджетних угод, де швидкість і мінімум бюрократії важливіші за технічну «молодість» автомобіля.
Старіші авто через Дію фіксуються лише у Сумській, Херсонській та Донецькій областях.
Рівненська область: +0,5 року
Чернігівська та Сумська області: +0,4 року
Це свідчить або про масовий продаж дуже старих авто, або про активний попит саме на найдешевші пропозиції.
Херсонська область: −0,7 року
Втім, через малі обсяги угод навіть кілька авто можуть суттєво змінити статистику.
Поділ за силовими установками чітко демонструє, де зосереджений «молодий» сегмент ринку:
⚡ Електромобілі — 4,7 року
🔋 Гібриди — 5,8 року
⛽ Бензинові авто — 14,3 року
🛢 Дизельні — 14,8 року
🔥 ГБО — 18,3 року
Авто з газобалонним обладнанням фактично стали найстарішим сегментом вторинного ринку, що підтверджує їхню роль «останнього бюджетного рубежу».
Поточна структура ринку прямо відображає реальність доходів і ризиків 2025 року:
покупці обирають ціну входу, а не ресурс;
старі авто продаються активніше, ніж нові;
електромобілі та гібриди залишаються «молодими», але недоступними для масового покупця.
Фактично український авторинок дедалі більше розшаровується: дуже старі бюджетні авто — для більшості, і відносно молоді електрифіковані — для меншості.
📌 16,6 року — новий середній вік українського легковика
📌 Ринок рухається в бік дешевих і вікових авто
📌 Київ і Захід — виняток, а не правило
📌 Електромобілі — наймолодші, але не масові
Це чіткий сигнал: структурне оновлення автопарку в Україні поки що не почалося.
Інші також читають:
Шахраї масово продають підроблені посвідчення водія через соцмережі, маскуючись під сервісні центри МВС. Українка заплатила…
Український авторинок у листопаді 2025 року розділився на два світи: вторинний ринок зберігає вірність бензину…
Ці бензинові кросовери виглядають привабливо, але часто розчаровують власників дорогими ремонтами, проблемними моторами та слабкою…
Найкращі бензинові кросовери до $15 000, які добре переносять великі пробіги, українські дороги та не…
Надійні дизельні кросовери до $15 000, які добре витримують українські дороги та великі пробіги. Рейтинг…
Дизель або бензиновий турбомотор — що вигідніше та надійніше для українських доріг? Порівнюємо ресурс, витрати,…