Фото: SUVNews
Статистика розподілу автомобільного ринку за типом пального в листопаді 2025, підготовлена Інститутом досліджень авторинку, показала чітку поляризацію споживчих вподобань. Те, що українці купують на вторинному ринку, суттєво відрізняється від вибору тих, хто йде в автосалон або імпортує авто з-за кордону.
Причина проста: економіка, податки й доступність інфраструктури формують різні моделі поведінки.
На внутрішньому ринку перепродажів кардинальних змін не відбулося. Українці залишаються вірними перевіреним рішенням, де на першому місці — зрозумілі витрати та ремонтопридатність.
Бензинові авто зберігають лідерство за часткою продажів
Дизель залишається другим і навіть показав незначне зростання
Авто з ГБО стабільно утримують третю позицію як найдешевший варіант експлуатації
Водночас частка електромобілів на внутрішньому ринку навіть трохи знизилася. Це не означає падіння інтересу до EV — радше навпаки. Попит на «електрику» змістився в інші сегменти, де пропозиція ширша, а економічні стимули відчутніші.
Сегмент «свіжопригнаних» авто вже демонструє переломний момент.
Бензинові авто все ще лідирують, але їхня частка поступово скорочується
Дизель втрачає позиції швидше, ніж на внутрішньому ринку
Електромобілі стали головним драйвером змін
Фактично, кожне третє вживане авто, ввезене в Україну у листопаді, було електричним. Причина — бажання покупців встигнути скористатися чинними податковими пільгами до завершення року.
Найгучніші зміни зафіксовані у сегменті нових легкових автомобілів.
У листопаді відбувся історичний момент для українського ринку:
Електромобілі вийшли на перше місце за часткою продажів
Бензинові авто вперше за багато років опинилися на другій позиції
Гібриди різко втратили частку
Дизель остаточно перетворюється на нішеву пропозицію
Покупці, які ще нещодавно розглядали гібрид як компроміс, у листопаді масово зробили вибір на користь повністю електричних моделей, поки діють податкові пільги.
Ця паливна ситуація на ринку — не хаос, а логічний наслідок економічних умов:
вторинний ринок — це реальні доходи та обмежений бюджет;
імпорт — прагматичний розрахунок на вигоду;
нові авто — реакція на податковий календар, а не на інфраструктуру.
Саме тому в Україні зараз співіснують одразу три різні паливні реальності.
Коментує Остап Новицький, експерт Інституту досліджень авторинку:
«Листопад чітко показав, як податкові очікування формують попит. Внутрішній ринок живе за інерцією — тут обирають бензин, дизель і газ, бо вони зрозумілі та доступні в обслуговуванні. А сегмент нових авто миттєво відреагував на можливе повернення ПДВ. Те, що електромобілі зайняли понад 40% продажів нових авто — це не нова норма, а ситуативний пік. У 2026 році ринок майже напевно побачить корекцію».
📌 Вторинка — консервативна і стабільна
📌 Імпорт — у фазі переходу
📌 Нові авто — у режимі електричного ажіотажу
Листопад 2025 року увійде в історію як місяць, коли електромобілі вперше домінували у продажах нових авто в Україні, але чи стане це довготривалим трендом — покаже вже 2026 рік.
Зараз читають:
Шахраї масово продають підроблені посвідчення водія через соцмережі, маскуючись під сервісні центри МВС. Українка заплатила…
Середній вік легкових автомобілів в Україні зріс до 16,6 року. Аналітика за регіонами, типами пального…
Ці бензинові кросовери виглядають привабливо, але часто розчаровують власників дорогими ремонтами, проблемними моторами та слабкою…
Найкращі бензинові кросовери до $15 000, які добре переносять великі пробіги, українські дороги та не…
Надійні дизельні кросовери до $15 000, які добре витримують українські дороги та великі пробіги. Рейтинг…
Дизель або бензиновий турбомотор — що вигідніше та надійніше для українських доріг? Порівнюємо ресурс, витрати,…