Автоматична трансмісія – річ зручна і корисна, але зимові поїздки на слизьких дорогах можуть стати справжнім випробуванням. Як керувати автомобілем з “автоматом”, коли під колесами лід чи вкатаний сніг? Давайте розберемося в особливостях використання автоматичних коробок передач у морозну пору, щоб ваші поїздки були безпечними і комфортними.
Стаття підготовлена РБК-Україна.
Користуючи автомобіль з автоматичною коробкою передач, водій не завжди може впливати на роботу агрегатів так, як це робить на “механіці”. Існує певне непорозуміння стосовно того, наскільки “автомати” можуть справлятися з зимовими умовами. Проте більшість сучасних автоматичних трансмісій добре показують себе в мороз, за умови, що водій діє правильно.
Треба зазначити, що автомати бувають різних типів: класична гідромеханіка, простенькі роботизовані (РКП), досконалі роботизовані преселективні (типу DSG, PDK, SMG, EDC) та безступінчасті варіатори (CVT).
При низьких температурах більшість автоматичних коробок потребують прогріву перед поїздкою. Це стосується не всіх трансмісій, але для класичних “роботів” це особливо важливо. Достатньо увімкнути селектор на рух вперед (або назад) та утримувати автомобіль на місці гальмами близько півхвилини. Перші кілометри слід проїхати в помірному стилі, щоб уникнути частих перемикань холодної коробки.
Не бійтеся, що машина з автоматом неправильно рушатиме з місця на слизькій дорозі. Більшість автоматичних трансмісій здатні рушати плавно і легко. Однак дешеві роботизовані коробки можуть проявляти ривки і затримки. Досвідченим водіям можна порекомендувати зрушувати з місця на другій передачі у складних умовах, якщо автомобіль дозволяє переключення в ручний режим управління.
Водії часто використовують режим “внатяжку”, коли автомобіль рухається на низьких обертах і на високій передачі. Це допомагає уникнути буксування і заносу на гладкій дорозі, і багато автоматичних трансмісій підтримують цей режим.
Читайте також: Як дізнатися, скільки та яке масло потрібно заливати в двигун автомобіля
Водії часто застосовують гальмування двигуном, щоб знижувати швидкість на слизьких дорогах. Проте не всі трансмісії дають змогу це зробити. Варіатори та старі моделі з гідротрансформатором можуть ускладнити цю задачу. Але де є ручний режим, гальмувати двигуном зовсім не проблема.
Буксування – це зустріч з непередбачуваними ситуаціями. Хоча водії часто використовують його, щоб вибратися зі снігу, з автоматичною трансмісією це може бути складніше, ніж з “механікою”. Пам’ятайте, що необережне буксування може серйозно пошкодити автоматичну коробку передач.
Якщо це ваша перша зима за кермом автомобіля з автоматичною трансмісією, варто потренуватися в управлінні в складних умовах. Так само, як і з ручною трансмісією, важливо відпрацювати роботу акселератора та гальм, щоб дії стали автоматичними. Знайдіть безпечне місце для тренувань, уникаючи людей і інших автомобілів.
Підпишись на нас в Google НОВИНИ, та отримуй більше свіжих новин!
Автомобілебудівний концерн Stellantis готується випустити на ринок Південної Америки новий бюджетний кросовер від дочірнього бренду…
Наближаються Великодні свята, під час яких велика кількість українських автомобілістів не омине можливість підняти святковий…
Розряджений акумулятор, який не дає змоги завести машину, на жаль, не рідкість у наш час.…
Українські водії ризикують стати жертвою нової автопідстави на нерегульованих перехрестях. Як повідомив «SUV News» співробітник…
Чимало автомобілістів в Україні з настанням весни звикли проводити сезонне обслуговування своїх транспортних засобів, яке,…
Дедалі частіше водії в Україні помічають, що після зупинки автомобіля співробітники поліції зазирають до салону…