Categories: Автопоради

Чому не треба міняти оливу в двигуні кожні 10 000 км: пояснення моториста

Хоча більшість автовиробників радять оновлювати моторну оливу раз на 10 000–15 000 км або щороку, вітчизняні механіки стверджують, що в українських реаліях такий інтервал може виявитись надто тривалим. Досвідчений моторист назвав кілька ключових факторів, через які масло слід міняти частіше, пише «SUV News».

Мотогодини vs пробіг

Під час міської експлуатації двигун часто працює на холостих обертах — у заторах або під час прогріву в холодну пору. Через це фактичні мотогодини можуть бути значно вищими за ті, що відображає одометр, а масло при цьому швидше втрачає свої властивості.

Особливості турбодвигунів

Турбомотори піддаються інтенсивним тепловим та механічним навантаженням. Високі температури прискорюють деградацію оливи, що негативно позначається на захисті та змащуванні деталей.

Якість пального

Нерідко на вітчизняних заправках трапляється пальне з недостатньою чистотою. Забруднення фільтрів та внутрішніх каналів двигуна підвищує навантаження на оливу і скорочує її ресурс.

Суворі кліматичні умови

Низькі температури, часті перепади «холод–тепло», короткі поїздки та часті пуски двигуна створюють додатковий стрес для мастильного матеріалу, прискорюючи його знос.

Практичні поради від моториста

Враховуючи всі вищезгадані обставини, заміна оливи кожні 10 000 км не завжди виправдана. Механік рекомендує зменшити інтервал до 5 000–7 500 км, щоб забезпечити надійний захист двигуна та продовжити його ресурс.

Слідкуйте за станом оливи, і ваш автомобіль служитиме вам довше без несподіваних поломок.

Вас також можуть зацікавити новини:

Aleksandr V.

Я вже понад 6 років пишу про автомобілі — від бюджетних моделей до преміальних кросоверів. Моє завдання — робити авто-теми цікавими, зрозумілими й корисними для кожного читача. Щодня я стежу за світовими автоновинами, тестую тренди ринку та ділюся порадами, які допомагають водіям у реальному житті. У своїй роботі я завжди ставлю на перше місце достовірність і якість подачі. Кожна публікація — це результат аналізу, досвіду та щирої любові до автомобілів. Вірю, що хороша авто-журналістика має не лише інформувати, а й надихати на рух уперед.

Recent Posts

Топ-10 найстійкіших до іржі вживаних авто: моделі, що не «сипляться» навіть після років експлуатації

Обираєте вживане авто й боїтеся корозії? Ми зібрали ТОП-10 моделей, які вважаються найстійкішими до іржі…

3 хвилини ago

Топ-5 вживаних авто, які краще обійти стороною, щоб постійно не ремонтувати

Деякі популярні вживані авто здатні виснажити гаманець нескінченними поломками. Розповідаємо про 5 моделей, які експерти…

46 хвилин ago

Дизель в Україні відходить у минуле: моторні вподобання водіїв у листопаді

Листопад 2025 року став переломним для українського ринку нових легкових авто. Вперше за багато років…

21 годину ago

Українців застерігають від замовлення «прав» через інтернет: як працюють схеми та як уберегтися

У грудні 2025 року Кіберполіція та ГСЦ МВС попереджають українців про небезпечні схеми з фальшивими…

22 години ago

Як часто і кому обов’язково проходити техогляд у 2025 році

ОТК для комерційних легкових авто в Україні у 2025 році: хто зобов’язаний проходити техконтроль, як…

23 години ago

ТОП-10 найкращих дизельних двигунів сучасності

Десять найкращих дизельних двигунів сучасності — рейтинг 2025 року. Ресурс 400 тис. км, надійність, економічність,…

1 день ago