Categories: Автопоради

Чому не треба міняти оливу в двигуні кожні 10 000 км: пояснення моториста

Хоча більшість автовиробників радять оновлювати моторну оливу раз на 10 000–15 000 км або щороку, вітчизняні механіки стверджують, що в українських реаліях такий інтервал може виявитись надто тривалим. Досвідчений моторист назвав кілька ключових факторів, через які масло слід міняти частіше, пише «SUV News».

Мотогодини vs пробіг

Під час міської експлуатації двигун часто працює на холостих обертах — у заторах або під час прогріву в холодну пору. Через це фактичні мотогодини можуть бути значно вищими за ті, що відображає одометр, а масло при цьому швидше втрачає свої властивості.

Особливості турбодвигунів

Турбомотори піддаються інтенсивним тепловим та механічним навантаженням. Високі температури прискорюють деградацію оливи, що негативно позначається на захисті та змащуванні деталей.

Якість пального

Нерідко на вітчизняних заправках трапляється пальне з недостатньою чистотою. Забруднення фільтрів та внутрішніх каналів двигуна підвищує навантаження на оливу і скорочує її ресурс.

Суворі кліматичні умови

Низькі температури, часті перепади «холод–тепло», короткі поїздки та часті пуски двигуна створюють додатковий стрес для мастильного матеріалу, прискорюючи його знос.

Практичні поради від моториста

Враховуючи всі вищезгадані обставини, заміна оливи кожні 10 000 км не завжди виправдана. Механік рекомендує зменшити інтервал до 5 000–7 500 км, щоб забезпечити надійний захист двигуна та продовжити його ресурс.

Слідкуйте за станом оливи, і ваш автомобіль служитиме вам довше без несподіваних поломок.

Вас також можуть зацікавити новини:

Aleksandr V.

Я вже понад 6 років пишу про автомобілі — від бюджетних моделей до преміальних кросоверів. Моє завдання — робити авто-теми цікавими, зрозумілими й корисними для кожного читача. Щодня я стежу за світовими автоновинами, тестую тренди ринку та ділюся порадами, які допомагають водіям у реальному житті. У своїй роботі я завжди ставлю на перше місце достовірність і якість подачі. Кожна публікація — це результат аналізу, досвіду та щирої любові до автомобілів. Вірю, що хороша авто-журналістика має не лише інформувати, а й надихати на рух уперед.

Recent Posts

Топ-5 вживаних авто, які довго не втрачають у ціні

ТОП-5 вживаних авто, які довго не втрачають у ціні в Україні у 2025-2026 роках: моделі…

5 години ago

Як зрозуміти, що ремінь ГРМ ось-ось обірветься: експерт назвав простий спосіб

Як зрозуміти, що ремінь ГРМ ось-ось обірветься: прості ознаки зносу, коли його перевіряти та чому…

1 день ago

Що повинен пам’ятати кожен водій про накачування коліс узимку

Чому взимку падає тиск у шинах, як правильно їх підкачувати в мороз і чим небезпечні…

1 день ago

Топ-3 бюджетні кросовери для українських водіїв

Топ-3 бюджетні кросовери для українських водіїв у 2025 році: надійні, доступні в обслуговуванні та пристосовані…

1 день ago

Топ-7 автомобілів, які ідеально підходять для українських доріг

Топ-7 автомобілів, які найкраще підходять для українських доріг у 2025 році. Надійні, витривалі моделі з…

1 день ago

Топ-5 автомобілів, які не підходять для українських доріг

Топ-5 автомобілів, які не підходять для українських доріг у 2025 році. Реальні проблеми, витрати на…

1 день ago