Гальмування двигуном був популярним методом у минулому столітті, коли водії використовували його для збереження гальмівних колодок і продовження їхнього терміну служби. Особливо це було важливо у гірських районах з їхніми частими схилами та різкими поворотами.
Під час тривалого стримування автомобіля лише педаллю гальма, колодки швидко перегрівалися та зношувалися, і водіям доводилося користуватися зниженою передачею та скиданням газу. В цілому, гальмування двигуном було дуже зручним та ефективним способом збереження гальмівних систем автомобілів.
Час йде, а технічний прогрес не стоїть на місці. Хоча автомобільна промисловість значно продовжила та покращила життя автомобільним гальмам, гальмування двигуном залишається актуальним і в наші дні. Воно може допомогти продовжити термін служби гальмівним колодкам та дискам. Проте з поширенням автоматичних трансмісій варто звернути увагу на особливості їх експлуатації при використанні гальмування двигуном.
Автоматична трансмісія складніша за механічну, оскільки включає в себе багато складових, таких як планетарні редуктори, масляний насос, системи перемикання швидкостей і т. д. Вона не така надійна, як механічна коробка передач, але можна використовувати гальмування двигуном, хоча воно не буде так само ефективним.
Гідротрансформатор має дві турбіни всередині, які знаходяться в мастильному резервуарі і не мають прямого зв’язку між собою. Коли одна турбіна обертається, вона перекачує мастило до іншої турбіни, яка відповідальна за обертання іншого колеса. Так передається сила з одного колеса на інше.
Під час розгону гідромуфта блокується, і валами синхронізуються швидкості обертання, щоб передавати тягу безпосередньо. При гальмуванні двигуном блокування гідромуфти вимикається приблизно на швидкості 50-60 км/год, і включається масляний демпфер, який зменшує навантаження на коробку передач.
Це дозволяє зберегти автоматичну коробку передач від пошкоджень. Внаслідок цього сповільнення автомобіль з автоматичною коробкою сповільнюється трохи повільніше, ніж автомобіль з механічною коробкою.
На деяких старих автоматичних коробках передач неможливо примусово змінити передачу. Сучасні автоматичні коробки дозволяють ручне перемикання, але через особливості конструкції це відбувається дуже повільно. Крім того, електроніка не дозволить змінити передачу на першу, якщо автомобіль рухається занадто швидко.
Гальмування двигуном на автомобілях з автоматичною коробкою передач схоже на їзду з напіввижатим зчепленням. Це означає, що автомобіль уповільнюється, але не настільки ефективно, як при повному гальмуванні. Щоб зупинити авто, може знадобитися використовувати педаль гальма.
В цілому, на автомобілях з автоматичною коробкою передач можна гальмувати двигуном, але коробка передач має захист від поломок. Гідромуфта зменшує навантаження на трансмісію, що дозволяє уникнути пошкоджень при їзді під ухилом.
Проте гідроавтоматика не дуже підходить для гальмування через низьку ефективність. Тому використання педалі гальма є більш ефективним способом зупинки автомобіля.
Підпишись на нас в Google НОВИНИ, та отримуй більше свіжих новин!
Не кожен водій буде радий, якщо його зупинить поліція. Однак іноді й для патрульних спілкування…
Штрафи за порушення ПДР в Україні є найчастішим видом покарання для водіїв. Однак значна частина…
Колір автомобіля — це не лише про зовнішній вигляд. Психологи вважають, що обраний відтінок може…
Розкішні німецькі кросовери поєднують стиль, передові технології, високу якість і потужність. Однак їхня ціна часто…
Зима приносить водіям чимало клопоту, особливо під час сильних морозів. Одна з найпоширеніших проблем —…
Розкішні автомобілі часто коштують дуже дорого, але їхня ціна може різко знижуватися після покупки. Уже…