Categories: Автопоради

Для чого водії влітку накривають шини картоном

У спекотні дні покришки авто зазнають підвищеного навантаження від ультрафіолету та високих температур. Гума втрачає пружність, стає крихкою і починає тріскатися, що скорочує термін служби шин. Щоб захистити колеса, багато автовласників використовують простий лайфхак — накладають на шини картонні листи, пише Interia.

Вплив сонця на шини влітку

Прямі промені нагрівають поверхню шин і руйнують їх матеріал — еластомер втрачає гнучкість, виникають мікротріщини, а з часом і глибші розриви. Особливо помітно це у авто, які довго стоять під відкритим небом без навісу або гаража. Незахищені шини швидше втрачають свої властивості і потребують заміни значно раніше.

За даними Interia, у південних країнах Європи популярним способом знизити навантаження на колеса стало накривання їх шматками картону чи тканиною. Такий бар’єр відбиває частину УФ-променів і зменшує нагрівання гуми, що допомагає продовжити її ресурс.

Кому загрожує найбільше?

Найвразливішими вважаються авто, які рідко використовують: кемпери, дачні машини або ретро-моделі, що стоять нерухомо по кілька тижнів. Поєднання високої спеки, постійного впливу ультрафіолету та відсутності руху провокує як рівномірне старіння, так і локальне підтирання в місцях контакту шини з землею.

Коли звернути увагу на стан шин?

Окрім пробігу, важливе значення має вік гуми та умови її експлуатації. Навіть при збереженому малюнку протектора після 6–8 років на поверхні можуть з’явитися помітні мікротріщини — сигнал до заміни. Фахівці радять щороку, починаючи з п’ятого року служби, оглядати шини хоча б візуально, адже руйнування здебільшого відбувається зсередини.

Простий захист картоном

Якщо гаража немає, а залишити авто в тіні — неможливо, достатньо накрити шини шматками щільного картону. Цей недорогий і доступний спосіб мінімізує нагрівання гуми і уповільнює її старіння в літню пору. Така профілактика дозволяє зберегти характеристики покришок і відтермінувати покупку нових шин.

Вам також може бути цікаво:

Aleksandr V.

Я вже понад 6 років пишу про автомобілі — від бюджетних моделей до преміальних кросоверів. Моє завдання — робити авто-теми цікавими, зрозумілими й корисними для кожного читача. Щодня я стежу за світовими автоновинами, тестую тренди ринку та ділюся порадами, які допомагають водіям у реальному житті. У своїй роботі я завжди ставлю на перше місце достовірність і якість подачі. Кожна публікація — це результат аналізу, досвіду та щирої любові до автомобілів. Вірю, що хороша авто-журналістика має не лише інформувати, а й надихати на рух уперед.

Recent Posts

Топ-10 найстійкіших до іржі вживаних авто: моделі, що не «сипляться» навіть після років експлуатації

Обираєте вживане авто й боїтеся корозії? Ми зібрали ТОП-10 моделей, які вважаються найстійкішими до іржі…

35 хвилин ago

Топ-5 вживаних авто, які краще обійти стороною, щоб постійно не ремонтувати

Деякі популярні вживані авто здатні виснажити гаманець нескінченними поломками. Розповідаємо про 5 моделей, які експерти…

1 годину ago

Дизель в Україні відходить у минуле: моторні вподобання водіїв у листопаді

Листопад 2025 року став переломним для українського ринку нових легкових авто. Вперше за багато років…

22 години ago

Українців застерігають від замовлення «прав» через інтернет: як працюють схеми та як уберегтися

У грудні 2025 року Кіберполіція та ГСЦ МВС попереджають українців про небезпечні схеми з фальшивими…

23 години ago

Як часто і кому обов’язково проходити техогляд у 2025 році

ОТК для комерційних легкових авто в Україні у 2025 році: хто зобов’язаний проходити техконтроль, як…

24 години ago

ТОП-10 найкращих дизельних двигунів сучасності

Десять найкращих дизельних двигунів сучасності — рейтинг 2025 року. Ресурс 400 тис. км, надійність, економічність,…

1 день ago