У літню спеку, коли автомобіль довго стоїть у заторі, стрілка температури охолоджувальної рідини може стрімко наблизитися до критичної позначки. Особливо це стосується старших авто, де система охолодження вже не така ефективна. Але є проста порада, яка може дати двигуну перепочити — і уникнути дорогого ремонту, пише AutoSwiat.
Чому мотор починає перегріватися?
Найчастіша причина криється в засміченому або зношеному радіаторі. З часом на його стінках накопичується накип, окис алюмінію, залишки старого антифризу, пил і сміття. Це все значно погіршує теплообмін. Якщо вашому радіатору вже понад 10 років, краще не експериментувати з «промивками», а одразу змінити його на новий. Сучасні алюмінієві радіатори для більшості авто коштують у межах 3000–4000 грн.
Інші винуватці перегріву
Термостат
Цей елемент може «зависнути» в закритому, відкритому або, найгірше, проміжному положенні. У такому випадку система начебто працює, але охолодження відбувається неефективно. У старих авто заміна термостата — справа на годину. В новіших — складніше через електроніку та складну конструкцію.
Вентилятор
У заторі без нього — нікуди. Якщо вентилятор не включається вчасно, двигун починає перегріватися вже через кілька хвилин стоянки. У багатьох моделях вентилятор працює через віскомуфту, яка з часом може вийти з ладу непомітно. Перевірка займає кілька хвилин, а ось ремонт може бути недешевим.
Що робити, якщо температура стрімко зростає?
Є один старий, але дієвий метод, який виручав водіїв десятиліттями:
Так, навіть у спеку. Встановіть обігрів на повну, виведіть вентилятор на максимум — і обов’язково відкрийте вікна. Цей хід дозволяє виводити частину тепла з системи не тільки через радіатор, а й через опалювач салону. Це може виграти кілька критичних хвилин, перш ніж двигун закипить.
Так, вам буде спекотно, але це набагато краще, ніж залишитися на дорозі з перегрітим мотором.
Не затягуйте з ремонтом
Цей метод — тимчасовий порятунок, а не вирішення проблеми. Якщо двигун перегрівається — потрібно обов’язково звернутися до СТО. Чим швидше, тим менше шансів отримати серйозні ушкодження, як-от:
А це вже — десятки тисяч гривень на ремонт.
Якщо влітку в заторі стрілка температури почала підніматися — не панікуйте, але й не ігноруйте. Включіть обігрів, відкрийте вікна — це дасть змогу зменшити температуру. Але не відкладайте візит на сервіс: своєчасна діагностика системи охолодження — це найкраща інвестиція у довге життя вашого двигуна.
Вам також може бути цікаво:
Як зрозуміти, що ремінь ГРМ ось-ось обірветься: прості ознаки зносу, коли його перевіряти та чому…
Чому взимку падає тиск у шинах, як правильно їх підкачувати в мороз і чим небезпечні…
Топ-3 бюджетні кросовери для українських водіїв у 2025 році: надійні, доступні в обслуговуванні та пристосовані…
Топ-7 автомобілів, які найкраще підходять для українських доріг у 2025 році. Надійні, витривалі моделі з…
Топ-5 автомобілів, які не підходять для українських доріг у 2025 році. Реальні проблеми, витрати на…
Узнайте, какую зарядку для электромобиля выбрать для дома — портативную или стационарную. Сравниваем удобство, мощность…