Categories: Автопоради

Двигун «закипає» в заторі: розкрито простий трюк, що може швидко вирішити проблему

У літню спеку, коли автомобіль довго стоїть у заторі, стрілка температури охолоджувальної рідини може стрімко наблизитися до критичної позначки. Особливо це стосується старших авто, де система охолодження вже не така ефективна. Але є проста порада, яка може дати двигуну перепочити — і уникнути дорогого ремонту, пише AutoSwiat.

Чому мотор починає перегріватися?

Найчастіша причина криється в засміченому або зношеному радіаторі. З часом на його стінках накопичується накип, окис алюмінію, залишки старого антифризу, пил і сміття. Це все значно погіршує теплообмін. Якщо вашому радіатору вже понад 10 років, краще не експериментувати з «промивками», а одразу змінити його на новий. Сучасні алюмінієві радіатори для більшості авто коштують у межах 3000–4000 грн.

Інші винуватці перегріву

Термостат

Цей елемент може «зависнути» в закритому, відкритому або, найгірше, проміжному положенні. У такому випадку система начебто працює, але охолодження відбувається неефективно. У старих авто заміна термостата — справа на годину. В новіших — складніше через електроніку та складну конструкцію.

Вентилятор

У заторі без нього — нікуди. Якщо вентилятор не включається вчасно, двигун починає перегріватися вже через кілька хвилин стоянки. У багатьох моделях вентилятор працює через віскомуфту, яка з часом може вийти з ладу непомітно. Перевірка займає кілька хвилин, а ось ремонт може бути недешевим.

Що робити, якщо температура стрімко зростає?

Є один старий, але дієвий метод, який виручав водіїв десятиліттями:

  • Увімкніть пічку (грубку) на максимум!

Так, навіть у спеку. Встановіть обігрів на повну, виведіть вентилятор на максимум — і обов’язково відкрийте вікна. Цей хід дозволяє виводити частину тепла з системи не тільки через радіатор, а й через опалювач салону. Це може виграти кілька критичних хвилин, перш ніж двигун закипить.

Так, вам буде спекотно, але це набагато краще, ніж залишитися на дорозі з перегрітим мотором.

Не затягуйте з ремонтом

Цей метод — тимчасовий порятунок, а не вирішення проблеми. Якщо двигун перегрівається — потрібно обов’язково звернутися до СТО. Чим швидше, тим менше шансів отримати серйозні ушкодження, як-от:

  • пробита прокладка головки блоку циліндрів;
  • деформація головки;
  • втрата герметичності системи охолодження.

А це вже — десятки тисяч гривень на ремонт.

Якщо влітку в заторі стрілка температури почала підніматися — не панікуйте, але й не ігноруйте. Включіть обігрів, відкрийте вікна — це дасть змогу зменшити температуру. Але не відкладайте візит на сервіс: своєчасна діагностика системи охолодження — це найкраща інвестиція у довге життя вашого двигуна.

Вам також може бути цікаво:

 

Олександр Успішний

Я понад 8 років працюю з автомобільною тематикою й добре знаю, чим живе автосвіт — від нових моделей і технологій до ринку вживаних авто. Щодня відстежую новини, тенденції та експертні огляди, щоб читачі отримували лише актуальну й достовірну інформацію. Моя мета — робити автомобільні новини цікавими не лише для фахівців, а й для всіх, хто любить машини. У кожному матеріалі я поєдную аналітику, досвід і просту, зрозумілу подачу. Вірю, що якісна авто-журналістика має не лише інформувати, а й допомагати водіям приймати правильні рішення.

Recent Posts

Топ-5 вживаних авто, які краще обійти стороною, щоб постійно не ремонтувати

Деякі популярні вживані авто здатні виснажити гаманець нескінченними поломками. Розповідаємо про 5 моделей, які експерти…

1 хвилина ago

Дизель в Україні відходить у минуле: моторні вподобання водіїв у листопаді

Листопад 2025 року став переломним для українського ринку нових легкових авто. Вперше за багато років…

20 години ago

Українців застерігають від замовлення «прав» через інтернет: як працюють схеми та як уберегтися

У грудні 2025 року Кіберполіція та ГСЦ МВС попереджають українців про небезпечні схеми з фальшивими…

21 годину ago

Як часто і кому обов’язково проходити техогляд у 2025 році

ОТК для комерційних легкових авто в Україні у 2025 році: хто зобов’язаний проходити техконтроль, як…

22 години ago

ТОП-10 найкращих дизельних двигунів сучасності

Десять найкращих дизельних двигунів сучасності — рейтинг 2025 року. Ресурс 400 тис. км, надійність, економічність,…

23 години ago

Топ-7 бензинових кросоверів, які служать понад 300 000 км

7 бензинових кросоверів, які доводять: ресурс у 300+ тис. км — реальність. Найнадійніші моделі 2025…

1 день ago