Categories: Автопоради

Навіщо водії двічі витискають зчеплення в автомобілі: назвали корисний лайфхак

Серед шанувальників механічних коробок передач є багато людей, які вважають, що ручне перемикання дає більше контролю, ніж автоматичні трансмісії. Вони цінують можливість вибирати, коли змінювати передачу, і відчувати зв’язок з автомобілем. Найпоширеніший спосіб перемикання передач називається «плавним» перемиканням. У цьому випадку водій один раз натискає на зчеплення, змінює передачу, а потім відпускає зчеплення, додаючи газ.

Окрім звичного способу, є також складніша техніка, яка називається подвійним витисканням зчеплення. У цьому методі водій двічі натискає на зчеплення, що додає ще один крок до процесу зміни передачі.

Суть подвійного витискання зчеплення полягає в усуненні ривків і поштовхів під час зниження передачі, що важливо для старих автомобілів без синхронізаторів. Коли ви звичайно перемикаєте на нижчу передачу, двигун сповільнюється, і його оберти не співпадають зі швидкістю обертання коробки передач. Це призводить до ривка, коли зчеплення і коробка працюють на різних швидкостях.

Щоб уникнути ривків, при подвійному витисканні зчеплення водій спочатку переводить коробку передач у нейтраль, відпускає педаль зчеплення, щоб зчеплення і коробка передач синхронізувалися. Потім він додає газ, щоб підняти оберти двигуна до потрібного рівня. Після цього знову витискає зчеплення і перемикає передачу на нижчу. Це дозволяє передачі перемикатися плавно, без поштовхів.

З появою синхронізаторів, які допомагають узгоджувати оберти двигуна і коробки передач, перемикати швидкості стало набагато простіше. Сьогодні більшість автомобілів з механічною коробкою вже мають ці механізми, тому техніка подвійного витискання зчеплення вже не є такою необхідною, як раніше.

Синхронізатори роблять перемикання передач більш плавним і швидким, тому водіям не потрібно виконувати додаткові дії. У сучасних автомобілях подвійне вичавлювання зчеплення практично не використовується, адже воно стало непотрібним. Проте деякі водії все ще користуються цим методом, вважаючи, що він допомагає краще контролювати перемикання і зменшує знос трансмісії.

Підпишись на нас в Google НОВИНИ, та отримуй більше свіжих новин!

Vladislava

Recent Posts

Чому бензин використовують у малих автомобілях, а дизель — у великих

Зазвичай легкові авто та мотоцикли заправляють бензином, а вантажівки, автобуси й трактори — дизелем. Але…

46 хвилин ago

Чому спускають шини: три неочевидні причини

Кожен водій хоча б раз стикався з проблемою спущеного колеса. Їхати з пошкодженою шиною небезпечно,…

8 години ago

Як зрозуміти, що двигун скоро вийде з ладу: 5 основних ознак

Двигун — це основа автомобіля, і якщо з ним щось не так, машина не працюватиме.…

9 години ago

Штрафи для українських водіїв у Польщі: 500 грн за довгий прогрів і до 30 000 грн за засніжене авто

З початку війни багато українських водіїв виїхали до Польщі. Привчені до більш лояльних правил в…

9 години ago

Що означає червона лінія на дорозі: нова розмітка для водіїв

Правила дорожнього руху часто змінюються, тому водіям важливо стежити за нововведеннями. Наприклад, у деяких країнах…

10 години ago

Штраф 5000 гривень за їзду у куртці: де водіїв штрафують за верхній одяг

Взимку багато водіїв сідають за кермо в теплому верхньому одязі. Але в деяких країнах за…

10 години ago