Серед шанувальників механічних коробок передач є багато людей, які вважають, що ручне перемикання дає більше контролю, ніж автоматичні трансмісії. Вони цінують можливість вибирати, коли змінювати передачу, і відчувати зв’язок з автомобілем. Найпоширеніший спосіб перемикання передач називається «плавним» перемиканням. У цьому випадку водій один раз натискає на зчеплення, змінює передачу, а потім відпускає зчеплення, додаючи газ.
Окрім звичного способу, є також складніша техніка, яка називається подвійним витисканням зчеплення. У цьому методі водій двічі натискає на зчеплення, що додає ще один крок до процесу зміни передачі.
Суть подвійного витискання зчеплення полягає в усуненні ривків і поштовхів під час зниження передачі, що важливо для старих автомобілів без синхронізаторів. Коли ви звичайно перемикаєте на нижчу передачу, двигун сповільнюється, і його оберти не співпадають зі швидкістю обертання коробки передач. Це призводить до ривка, коли зчеплення і коробка працюють на різних швидкостях.
Щоб уникнути ривків, при подвійному витисканні зчеплення водій спочатку переводить коробку передач у нейтраль, відпускає педаль зчеплення, щоб зчеплення і коробка передач синхронізувалися. Потім він додає газ, щоб підняти оберти двигуна до потрібного рівня. Після цього знову витискає зчеплення і перемикає передачу на нижчу. Це дозволяє передачі перемикатися плавно, без поштовхів.
З появою синхронізаторів, які допомагають узгоджувати оберти двигуна і коробки передач, перемикати швидкості стало набагато простіше. Сьогодні більшість автомобілів з механічною коробкою вже мають ці механізми, тому техніка подвійного витискання зчеплення вже не є такою необхідною, як раніше.
Синхронізатори роблять перемикання передач більш плавним і швидким, тому водіям не потрібно виконувати додаткові дії. У сучасних автомобілях подвійне вичавлювання зчеплення практично не використовується, адже воно стало непотрібним. Проте деякі водії все ще користуються цим методом, вважаючи, що він допомагає краще контролювати перемикання і зменшує знос трансмісії.
Підпишись на нас в Google НОВИНИ, та отримуй більше свіжих новин!
Зазвичай легкові авто та мотоцикли заправляють бензином, а вантажівки, автобуси й трактори — дизелем. Але…
Кожен водій хоча б раз стикався з проблемою спущеного колеса. Їхати з пошкодженою шиною небезпечно,…
Двигун — це основа автомобіля, і якщо з ним щось не так, машина не працюватиме.…
З початку війни багато українських водіїв виїхали до Польщі. Привчені до більш лояльних правил в…
Правила дорожнього руху часто змінюються, тому водіям важливо стежити за нововведеннями. Наприклад, у деяких країнах…
Взимку багато водіїв сідають за кермо в теплому верхньому одязі. Але в деяких країнах за…