Categories: Автопоради

Перетворювачі іржі для авто: як працюють та який краще?

Українські автовласники часто стикаються з проблемою корозії та покладають великі надії на спеціальні засоби, що відомі як “перетворювачі іржі”. Чи справді ці засоби такі потужні?

Сподівання багатьох водіїв на чарівні властивості перетворювачів іржі (або модифікаторів) зрозумілі для тих, хто коли-небудь намагався впоратися із “злою хворобою” під назвою корозія. Видалення іржі механічними засобами, такими як щітка і “наждачка”, виявляється складним завданням. Проте варто пам’ятати, що надійність залежить не лише від хімічних засобів, але й від правильного підходу до проблеми.

Якісний перетворювач іржі може видалити залишки корозії та створити антикорозійний шар на металевій поверхні, на який добре лягають грунт і фарба.

Однак важливо розуміти, що перетворювач не є універсальним засобом. Перш ніж застосовувати його, іржаву деталь необхідно повністю очистити від рухливої корозії. Це пов’язано з тим, що хімічні модифікатори корозії діють на поверхню лише на глибину до 100-150 мікрон, і часто навіть менше – близько 70 мікрон. Повторне нанесення засобу може бути неефективним, оскільки перший шар створює міцну плівку на поверхні, яка не пропускає новий засіб на глибину до ще не перетворених шарів іржі.

Таким чином, перед застосуванням перетворювача необхідно виконати максимально ефективне механічне видалення іржі з деталі. Також важливо впевнитися, що товщина залишкової корозії не перевищує глибину дії перетворювача, яка зазвичай становить від 70 до 150 мікрон. В іншому випадку корозія на глибині залишиться, хоча і буде надійно консервована.

Робота перетворювача іржі

Назва “перетворювач іржі” не має випадкової природи. Вона відображає функцію цих засобів – перетворювати корозійні продукти, які містять оксиди заліза, в стійкі з’єднання, обладнані механічною та хімічною міцністю, і відтак забезпечувати захист металевої поверхні від подальшої корозії.

Існують два основних типи модифікаторів іржі: на основі ортофосфорної кислоти та на основі танінів. Перший з них відомий давно і базується на перетворенні оксидів заліза у фосфати заліза за допомогою кислоти. Другий тип, більш сучасний, перетворює оксиди заліза в таннати заліза і відзначається здатністю проникати на глибину шару корозії (до 100-150 мікрон), створюючи міцний захисний шар. Він також більш екологічно безпечний і зручний у використанні.

Перед нанесенням перетворювача іржі необхідно якнайбільш ефективно видалити корозію з поверхні деталі. Засіб може видаляти навіть плями невеликої товщини, які зазвичай мають темний колір.

Процес застосування перетворювача є простим і вимагає дотримання інструкцій, наведених на етикетці:

1. Очистити металеву поверхню від рухливої корозії.

2. Нанести перетворювач розпилювачем або пензлем. Якщо це неможливо, ретельно втерти рідину в метал.

3. Дотримуватися вказаного на етикетці часу очікування, який зазвичай становить від кількох годин до доби.

4. Змити залишки препарату, якщо це вказано в інструкції.

5. Дати поверхні повністю висохнути.

6. Перевірити поверхню на наявність залишків неперетвореної корозії.

7. Якщо сліди корозії залишилися, повторити обробку.

Чи потрібно змивати перетворювач?

Необхідність змивати поверхню визначається типом використаного перетворювача. У випадку, коли препарат містить ортофосфорну кислоту, промивання є важливим. Залишки цієї кислоти, які не реагували з залізом та його оксидами, можуть залишати агресивний вплив на метал та створювати загрозу корозії.

Перетворювачі, що базуються на танінах, не вимагають змивання. Це значно спрощує процедуру і заощаджує час, необхідний для висихання деталі.

Який перетворювач обрати?

Підходової різниці між перетворювачами корозії двох вище згаданих типів немає. Проте, важливе питання стосується якості доступних препаратів на українському ринку. Велика частина з них, за відомостями експертів з кузовного ремонту, має обмежену ефективність, що може бути обумовлено низькою концентрацією активних компонентів.

Тому, якщо потрібно забезпечити надійний захист від корозії, рекомендується звертатися до відомих світових брендів, хоча склад їхніх препаратів нічим не відрізняється від вітчизняних. Зауважимо, що фірмові перетворювачі часто коштують значно більше, ніж внутрішні аналоги, і у разі необхідності обробки великої площини це може стати ключовим аргументом.

Досвід вітчизняних реставраторів ретротехніки, показує, що існує лише один надійний спосіб обрати ефективний перетворювач серед доступних препаратів. Доведеться придбати кілька різних продуктів і порівняти їх вплив на конкретну металеву деталь. Найефективніший перетворювач визначається відсутністю корозії на глибині вражених іржею областей. Для досягнення цього результату, після вказаного в інструкції періоду обробки, слід використовувати шліфувальну шкірку.

Підпишись на нас в Google НОВИНИ, та отримуй більше свіжих новин!

Aleksandr V.

Recent Posts

Назвали три типи тюнінгу, які негативно впливають на ціну автомобіля

"Прокачування" автомобіля може здаватися хорошою ідеєю. Дехто може подумати, що це дозволить підняти ціну при…

6 години ago

Чому не можна додавати охолоджувальну рідину у гарячий двигун: поради експертів

Коли автомобіль перегрівся через нестачу антифризу, перше, що приходить на думку - додати охолоджувальну рідину.…

7 години ago

Чому Tesla ніколи не фарбує машини в круті кольори: назвали причину

Вже 16 років тому американська компанія Tesla розпочала масове виробництво електрокарів. Протягом цього часу бренд…

8 години ago

Нові правила в Україні: водіїв перевірятимуть документи навіть на АЗС

Українські військовозобов'язані тепер повинні мати при собі військовий квиток або інший документ, що підтверджує їх…

9 години ago

Паркування на місцях для інвалідів: які штрафи загрожують водіям за таке порушення

У Києві велопатрульні слідкують за тим, щоб водії правильно паркували свої автомобілі. Вони карають тих,…

10 години ago

Штраф при першій зупинці: коли водіям потрібно негайно змінити техпаспорт

Українські водії часто вважають, що мають право робити зі своїм автомобілем все, що хочуть, оскільки…

11 години ago