Categories: Автопоради

Водіям розповіли, скільки можна їздити без заміни мастила в двигуні авто

Виробники автомобілів та фахівці з обслуговування автомобілів попереджають водіїв про різні технічні проблеми, які можуть виникнути при невчасній заміні моторної оливи. Проте, навіть якщо пропустити заплановану заміну оливи у бензиновому двигуні, це, можливо, не призведе до серйозних наслідків.

Багато хто чув історії про те, як автомобілі проїжджали понад 50 тисяч кілометрів, не замінюючи оливу, і при цьому автомобіль продовжував працювати. Проте такі випадки стосуються переважно застарілих бензинових двигунів, які славляться своєю довговічністю. У випадку з сучасними двигунами такий підхід є помилковим.

Моторне мастило виконує ряд ключових функцій, таких як зменшення тертя, відведення тепла, захист від корозії внутрішніх деталей двигуна, видалення нагару та інших відкладень, а також зменшення зносу. Коли мастило старіє і втрачає свої властивості, це призводить до погіршення його змащувальних властивостей, що збільшує тертя між рухомими частинами. Це може призвести до перегріву, появи задирів та збільшення витрат палива.

Старе мастило може втратити свою ефективність у відводі тепла, що може призвести до перегріву двигуна. При занадто густому мастилі воно може видавлювати сальники, що може призвести до витоку мастила і створення ризику масляного голоду та серйозних пошкоджень двигуна.

Експерти рекомендують дотримуватися регламентів виробника та замінювати оливу щонайменше раз у 10-15 тисяч кілометрів пробігу. У важких умовах експлуатації цей інтервал може бути скорочений вдвічі. Заощадження на заміні моторного мастила може призвести до серйозних поломок і високих витрат на ремонт.

Підпишись на нас в Google НОВИНИ, та отримуй більше свіжих новин!

Олександр Успішний

Я понад 8 років працюю з автомобільною тематикою й добре знаю, чим живе автосвіт — від нових моделей і технологій до ринку вживаних авто. Щодня відстежую новини, тенденції та експертні огляди, щоб читачі отримували лише актуальну й достовірну інформацію. Моя мета — робити автомобільні новини цікавими не лише для фахівців, а й для всіх, хто любить машини. У кожному матеріалі я поєдную аналітику, досвід і просту, зрозумілу подачу. Вірю, що якісна авто-журналістика має не лише інформувати, а й допомагати водіям приймати правильні рішення.

Recent Posts

Топ-3 автомобіля Kia, які розчарували своїх власників

Не всі моделі Kia однаково вдалі. Розповідаємо про три автомобілі марки, які найчастіше розчаровують своїх…

1 годину ago

Топ-5 кросоверів, які часто підводять власників: моделі, що створюють більше проблем, ніж радості

Дізнайтеся, які кросовери на вторинному ринку найчастіше розчаровують власників. ТОП-5 моделей з типічними поломками —…

2 години ago

Топ-10 найстійкіших до іржі вживаних авто: моделі, що не «сипляться» навіть після років експлуатації

Обираєте вживане авто й боїтеся корозії? Ми зібрали ТОП-10 моделей, які вважаються найстійкішими до іржі…

3 години ago

Топ-5 вживаних авто, які краще обійти стороною, щоб постійно не ремонтувати

Деякі популярні вживані авто здатні виснажити гаманець нескінченними поломками. Розповідаємо про 5 моделей, які експерти…

4 години ago

Дизель в Україні відходить у минуле: моторні вподобання водіїв у листопаді

Листопад 2025 року став переломним для українського ринку нових легкових авто. Вперше за багато років…

1 день ago

Українців застерігають від замовлення «прав» через інтернет: як працюють схеми та як уберегтися

У грудні 2025 року Кіберполіція та ГСЦ МВС попереджають українців про небезпечні схеми з фальшивими…

1 день ago