Categories: Автопоради

Як правильно зберігати літню гуму взимку: поради, які продовжать життя шин

Після заміни шин на зимові багато водіїв просто залишають літню гуму в гаражі або на балконі. Проте неправильне зберігання може зіпсувати навіть новий комплект коліс — гума втрачає еластичність, з’являються тріщини, а дисбаланс і деформація роблять шини непридатними до подальшої експлуатації.

Як правильно підготувати літню гуму до «зимового сну» та уникнути дорогих помилок — пояснюють експерти для видання SUV News.

Крок 1. Очистіть і висушіть шини

Після демонтажу ретельно вимийте шини водою з автомобільним шампунем або м’яким миючим засобом, щоб видалити пил, бітум, сіль та залишки реагентів.
Потім дайте їм повністю висохнути природним шляхом — не використовуйте фен чи обігрівач, бо висока температура руйнує структуру каучуку.

Експерти радять не залишати навіть дрібні забруднення: частинки солі або піску можуть «виїдати» гуму за кілька місяців.

Крок 2. Обробіть гуму спеціальним консервантом

Перед зберіганням корисно нанести аерозоль або спрей для захисту гуми від старіння. Такі засоби запобігають пересиханню, появі мікротріщин і втраті еластичності.
Особливо це актуально, якщо колеса зберігаються в сухому приміщенні з низькою вологістю.

Крок 3. Оберіть правильне місце

Ідеальне місце для зберігання — сухе, темне й прохолодне приміщення, без прямих сонячних променів та джерел тепла.
Оптимальна температура — від +5 до +25°C, відносна вологість — до 70%.

Не рекомендується тримати шини:

  • на балконі або в підвалі з конденсатом;

  • біля батарей, бойлерів, електронагрівачів;

  • під прямими сонячними променями або на бетоні (без прокладки).

Сонце та різкі перепади температур — головні вороги гуми. Під ультрафіолетом каучук швидко старіє, втрачаючи еластичність.

Крок 4. Зберігання з дисками і без них

  • Шини без дисків ставлять вертикально, раз на місяць їх потрібно трохи повертати навколо осі, щоб не з’явилася деформація.

  • Шини на дисках можна зберігати у горизонтальному положенні (стосом) або підвішеними на гачках.

Не варто ставити колеса одне на одне без прокладок — від цього пошкоджується боковина.

Крок 5. Використовуйте мішки або чохли

Найкраще зберігати гуму в герметичних поліетиленових пакетах або спеціальних чохлах, які не пропускають повітря й захищають від пилу.
Перед пакуванням бажано випустити повітря з шин на 10–15%, якщо вони зберігаються на дисках — це зніме напругу з корду.

В умовах українського клімату — з вологими зимами, різкими перепадами температур і сіллю на дорогах — правильне зберігання шин особливо важливе.
За даними українських шиномонтажних центрів, до 30% комплектів літньої гуми псуються саме під час зимового зберігання через неправильні умови.

Серед українських водіїв стає популярною послуга “сезонного готелю для шин” — спеціальні склади з контрольованою температурою та вологістю. Її середня вартість у 2025 році становить від 700 до 1000 грн за сезон, залежно від міста.

Це зручно, особливо якщо у квартирі чи гаражі немає належних умов.

Поради експертів наостанок

  • Не зберігайте гуму поруч із мастилами, бензином або розчинниками — вони руйнують каучук.

  • Якщо є маркування позицій (передня/задня вісь, права/ліва сторона) — не стирайте його, це спростить наступне встановлення.

  • Перед повторним використанням перевірте тиск, балансування й вік гуми — старі шини (понад 7 років) краще замінити, навіть якщо вони виглядають добре.

Висновок

Правильне зберігання літньої гуми — це гарантія безпеки, економії та довговічності шин.
Достатньо кількох простих кроків — очищення, обробки, вибору місця й правильного положення — щоб навесні ваша гума залишалася в ідеальному стані та служила ще кілька сезонів.

Вам також може бути цікаво:

Aleksandr V.

Я вже понад 6 років пишу про автомобілі — від бюджетних моделей до преміальних кросоверів. Моє завдання — робити авто-теми цікавими, зрозумілими й корисними для кожного читача. Щодня я стежу за світовими автоновинами, тестую тренди ринку та ділюся порадами, які допомагають водіям у реальному житті. У своїй роботі я завжди ставлю на перше місце достовірність і якість подачі. Кожна публікація — це результат аналізу, досвіду та щирої любові до автомобілів. Вірю, що хороша авто-журналістика має не лише інформувати, а й надихати на рух уперед.

Recent Posts

Топ-5 вживаних авто, які краще обійти стороною, щоб постійно не ремонтувати

Деякі популярні вживані авто здатні виснажити гаманець нескінченними поломками. Розповідаємо про 5 моделей, які експерти…

25 хвилин ago

Дизель в Україні відходить у минуле: моторні вподобання водіїв у листопаді

Листопад 2025 року став переломним для українського ринку нових легкових авто. Вперше за багато років…

21 годину ago

Українців застерігають від замовлення «прав» через інтернет: як працюють схеми та як уберегтися

У грудні 2025 року Кіберполіція та ГСЦ МВС попереджають українців про небезпечні схеми з фальшивими…

22 години ago

Як часто і кому обов’язково проходити техогляд у 2025 році

ОТК для комерційних легкових авто в Україні у 2025 році: хто зобов’язаний проходити техконтроль, як…

23 години ago

ТОП-10 найкращих дизельних двигунів сучасності

Десять найкращих дизельних двигунів сучасності — рейтинг 2025 року. Ресурс 400 тис. км, надійність, економічність,…

24 години ago

Топ-7 бензинових кросоверів, які служать понад 300 000 км

7 бензинових кросоверів, які доводять: ресурс у 300+ тис. км — реальність. Найнадійніші моделі 2025…

1 день ago