Які проблеми з двигуном можна виявити за станом свічок запалювання?

Worn and new spark plugs on the engine

Регулярна перевірка свічок запалювання допомагає вчасно виявити проблеми з двигуном й уникнути серйозних поломок. Зовнішній вигляд їхнього ізолятора та електродів прямо вказує на те, що відбувається в камері згоряння. Розглянемо п’ять найпоширеніших несправностей, про які «розкажуть» свічки.

1. Занадто збагачена паливна суміш

Симптом: м’який, вологий, матово-чорний наліт на електродах і ізоляторі.
Причина: двигун отримує надто багато палива відносно повітря (закоксовані форсунки, текти вакууму, пошкоджений датчик кисню).
Що робити: перевірити й очистити або замінити форсунки, перевірити шланги вакууму та роботу сенсорів, налаштувати систему впорскування.

2. Бідна паливна суміш

Симптом: світло-білий, майже керамічний наліт на ізоляторі, рожевий або жовтуватий відтінок електродів.
Причина: недостатньо палива в камері згоряння (засмічені фільтри, несправні топливні насоси, витоки у впускному колекторі).
Що робити: замінити повітряний та паливний фільтри, перевірити та відремонтувати паливну систему, усунути витік повітря.

3. Передчасне запалювання та перегрів

Симптом: сіро-білі відкладення, розплавлений або роздутий ізолятор, електроди «зашлаковані» металевим нальотом.
Причина: надто ранній кут випередження запалювання, високий ступінь стиску, недостатній рівень охолоджувальної рідини.
Що робити: відрегулювати випередження запалювання, перевірити термостат і радіатор, долити або замінити антифриз.

4. Погана якість пального

Симптом: світло-жовті або бронзові плями й прожилки на кераміці, нерівномірні кольорові «штрихи» по електродах.
Причина: бензин або дизель з присадками, шкідливими домішками (свинцева, металеві сполуки).
Що робити: злити старе паливо, залити якісне з рекомендованої заправки, при необхідності промити паливну систему.

5. Проблеми з високовольтною системою запалювання

Симптом: нерівномірний знос одного з бічних електродів, тріщини або почорніння на ізоляторі в місцях контакту з котушкою чи дротом.
Причина: пошкоджені високовольтні дроти, стара котушка запалювання, ослаблені або окислені контакти.
Що робити: перевірити опір дротів мультиметром, замінити зношені дроти та котушку, почистити клеми й герметично посадити з’єднання.

Уважно оглядаючи свічки при кожному техогляді, ви зможете вчасно виявити неполадки, заощадити на ремонті та підтримувати двигун у відмінному стані.

Вам також може бути цікаво:

Джерело uamotors.com.ua
Читайте також