Які проблеми з двигуном можна виявити за станом свічок запалювання?
Регулярна перевірка свічок запалювання допомагає вчасно виявити проблеми з двигуном й уникнути серйозних поломок. Зовнішній вигляд їхнього ізолятора та електродів прямо вказує на те, що відбувається в камері згоряння. Розглянемо п’ять найпоширеніших несправностей, про які «розкажуть» свічки.
1. Занадто збагачена паливна суміш
Симптом: м’який, вологий, матово-чорний наліт на електродах і ізоляторі.
Причина: двигун отримує надто багато палива відносно повітря (закоксовані форсунки, текти вакууму, пошкоджений датчик кисню).
Що робити: перевірити й очистити або замінити форсунки, перевірити шланги вакууму та роботу сенсорів, налаштувати систему впорскування.
2. Бідна паливна суміш
Симптом: світло-білий, майже керамічний наліт на ізоляторі, рожевий або жовтуватий відтінок електродів.
Причина: недостатньо палива в камері згоряння (засмічені фільтри, несправні топливні насоси, витоки у впускному колекторі).
Що робити: замінити повітряний та паливний фільтри, перевірити та відремонтувати паливну систему, усунути витік повітря.
3. Передчасне запалювання та перегрів
Симптом: сіро-білі відкладення, розплавлений або роздутий ізолятор, електроди «зашлаковані» металевим нальотом.
Причина: надто ранній кут випередження запалювання, високий ступінь стиску, недостатній рівень охолоджувальної рідини.
Що робити: відрегулювати випередження запалювання, перевірити термостат і радіатор, долити або замінити антифриз.
4. Погана якість пального
Симптом: світло-жовті або бронзові плями й прожилки на кераміці, нерівномірні кольорові «штрихи» по електродах.
Причина: бензин або дизель з присадками, шкідливими домішками (свинцева, металеві сполуки).
Що робити: злити старе паливо, залити якісне з рекомендованої заправки, при необхідності промити паливну систему.
5. Проблеми з високовольтною системою запалювання
Симптом: нерівномірний знос одного з бічних електродів, тріщини або почорніння на ізоляторі в місцях контакту з котушкою чи дротом.
Причина: пошкоджені високовольтні дроти, стара котушка запалювання, ослаблені або окислені контакти.
Що робити: перевірити опір дротів мультиметром, замінити зношені дроти та котушку, почистити клеми й герметично посадити з’єднання.
Уважно оглядаючи свічки при кожному техогляді, ви зможете вчасно виявити неполадки, заощадити на ремонті та підтримувати двигун у відмінному стані.
Вам також може бути цікаво:
- Що буде з автомобілем, якщо замість 95-го бензину постійно заправляти 92-й
- На українських АЗС замість якісного бензину продавали фальсифікат: де продавали «бодягу»
- Що буде, якщо випадково залити бензин у дизельний автомобіль