Рівень масла – це один із найважливіших показників технічного стану автомобіля. Кожен водій знає, що недостатній рівень масла може призвести до швидкого зношування двигуна. Більше того, оскільки моторне масло є не лише смазкою, а й елементом для відведення тепла, його дефіцит може викликати локальні перегріви. Виникає запитання: яким саме має бути рівень мастила на масляному щупі під час перевірки?
Кожен, хто витягував масляний щуп, знає, що на ньому є дві позначки: MIN та MAX, які вказують на критичний і максимально допустимий рівень мастила відповідно. Між цими позначками існує досить звична зона. Незважаючи на те, що не кожен знає про машини, абсолютно зрозуміло, що “нормальний” рівень мастила має бути десь між цими крайніми значеннями. Проблема в тому, що термін “десь” у цьому випадку може бути занадто розмитим.
Виробники автомобілів абсолютно праві, зазначаючи, що для нормальної роботи автомобіля рівень масла має бути між значеннями MIN та MAX на щупі. Проте, варто враховувати і той факт, що витрата та інтенсивність використання мастила значно залежать від режиму їзди. Наприклад, близькість масла до мінімальної позначки в деяких ситуаціях може означати його повну відсутність. Це стосується ситуацій із затяжними спусками або підйомами вгору, коли масло переміщується в одну із частин двигуна.
Їзда по пересіченій місцевості при низькому рівні мастила також може призвести до короткочасного масляного голодування силової установки. Звісно, така ситуація навряд чи стане причиною серйозної поломки, але регулярна їзда по складних маршрутах із рівнем масла, близьким до мінімального, може накликати неприємні наслідки. В довгостроковій перспективі “їзда натщесерце” значно збільшує швидкість зносу компонентів двигуна. Окремо варто згадати про те, що витрата масла також залежить від стилю їзди та типу покриття. Низький рівень масла не рекомендується і для поїздок по шосе, оскільки під час руху автострадою витрата мастила досягає найвищих значень через постійно високі оберти. Таким чином, на певному етапі подорожі рівень фатальної рідини може легко перевищити критичну позначку.
З огляду на це може виникнути спокуса “плеснути з запасом”. На жаль, у реальному житті масла іноді виявляється надто багато, і цього також не можна ігнорувати. Надмірно високий рівень мастила, так само як і критично низький, веде до неприємних наслідків: зниження потужності двигуна, підвищеної витрати мастила, димлення двигуна та появи сизого диму з вихлопної труби, а також барботування в колінчатому валу. Останнє є особливо небезпечним для двигуна. Отже, рівень масла в моторі, як і рекомендується виробником, повинен бути між позначками MIN та MAX на щупі, проте ближче до максимального значення.
Підпишись на нас в Google НОВИНИ, та отримуй більше свіжих новин!
Юристи розкрили нові методи штрафування водіїв в Україні, які можуть бути незаконними. Дізнайтеся про свої…
Зміни в автоцивілці для учасників бойових дій з 2025 року: обов'язкове оформлення з пільговою знижкою…
Дізнайтеся, які засоби безпеки та предмети варто мати у авто під час війни. Поради експертів…
Дізнайтеся, як легко передати авто в користування іншій особі в Україні за допомогою Дії. Швидка…
Ілон Маск не оголосив про важливий недолік у своїх електропікапах Cybertruck, замінюючи батареї без офіційних…
Hyundai представила новий електричний позашляховик Genesis GV90, який зможе конкурувати з провідними брендами. Дебют моделі…