Categories: Статті

Чому дизельні двигуни довше прогріваються: секрети та рішення для водіїв

Дизельні двигуни мають довший час прогріву до робочої температури, що стосується і салону автомобіля. Однак, існує безліч технічних рішень, які допомагають вирішити цю проблему, пише Авто24.

Чому дизельні двигуни прогріваються довше?

Головною причиною довшого прогріву дизельних двигунів є їх більший коефіцієнт корисної дії, що призводить до менших теплових втрат. Тому інженери постійно шукають способи, як швидше вивести дизель на робочу температуру.

Які рішення пропонують автовиробники?

Автономний підігрів охолоджувальної рідини

Відомими виробниками таких систем є компанії, такі як Webasto. Суть рішення полягає у підігріві охолоджувальної рідини шляхом спалювання дизельного пального в автономній установці. Цей метод дозволяє прогріти як двигун, так і салон автомобіля без його запуску. Система може працювати дистанційно або за заданим графіком. Єдиний недолік — висока вартість, тому зазвичай їх встановлюють на преміальних автомобілях.

Читайте також: Що робити, якщо загорівся сигнал «Check Engine»: поради для автомобілістів

Електричний підігрів охолоджувальної рідини

Ця система є доволі поширеною на бюджетних автомобілях. Її суть полягає в установці свічок розжарювання, навколо яких проходить охолоджувальна рідина, що дозволяє швидше досягти робочої температури. Проте це може суттєво вплинути на споживання електроенергії, зокрема на генератор.

«Сухий» обігрів салону

Ці системи обігрівають повітря в салоні за допомогою спалювання дизельного пального. Вони є більш доступними, ніж «мокрі» аналоги, проте не впливають на прогрів двигуна. Проте, таким чином можна швидше прогрівати мотор, адже тепло від нього не витрачається на контакт із холодним повітрям.

Електричний ТЕН для салону

Деякі автомобілі у базовій комплектації оснащуються електричними ТЕНами, які встановлюються в повітряних каналах. Хоча така система не прогріває двигун, вона дозволяє швидше підігріти салон.

Сучасна система охолодження

Багато сучасних дизельних моторов (особливо великого об’єму) мають декілька термостатів, помпу зі змінною геометрією і навіть електричні помпи для рідини охолодження. Завдяки використанню жалюзі для радіатора, процес прогріву може бути значно оптимізований.

Як самостійно вирішити проблему прогріву дизельного двигуна?

Картон перед радіатором

Одним із найпоширеніших «дідівських» методів є встановлення картонки перед радіатором. Ефект буде незначним, але в сильні морози вона може допомогти. Проте варто врахувати, що з приходом тепла, картон потрібно прибрати, щоб не перегріти двигун.

Утеплення моторного відсіку

Заклеювання капота та моторного щита теплоізоляційним матеріалом може позитивно вплинути на швидкість прогріву. Окрім цього, це допомагає знизити шум у салоні, що додає комфорту.

Це цікаво: Скільки алкоголю можна випити без наслідків, якщо завтра за кермо

Електричний обігрівач

Якщо ви маєте гараж, то звичайний електричний обігрівач може за короткий час прогріти не лише салон, а й охолоджувальну рідину. Проте, такі системи доволі дорогі та потребують складного монтажу.

Встановлення автономного обігрівача

Ще один варіант — це встановлення автономного «мокрого» або «сухого» обігрівача. Часто їх встановлюють на комерційних автомобілях для забезпечення комфортних умов водієві, який проводить багато часу в авто.

Отже, прогрів дизельних двигунів може викликати певні проблеми, але існує безліч рішень, які можуть значно полегшити процес. Якщо ви шукаєте способи поліпшити свої враження від їзди, зверніть увагу на сучасні технології!

Підпишись на нас в Google НОВИНИ, та отримуй більше свіжих новин!

Aleksandr V.

Я вже понад 6 років пишу про автомобілі — від бюджетних моделей до преміальних кросоверів. Моє завдання — робити авто-теми цікавими, зрозумілими й корисними для кожного читача. Щодня я стежу за світовими автоновинами, тестую тренди ринку та ділюся порадами, які допомагають водіям у реальному житті. У своїй роботі я завжди ставлю на перше місце достовірність і якість подачі. Кожна публікація — це результат аналізу, досвіду та щирої любові до автомобілів. Вірю, що хороша авто-журналістика має не лише інформувати, а й надихати на рух уперед.

Recent Posts

Топ-10 найстійкіших до іржі вживаних авто: моделі, що не «сипляться» навіть після років експлуатації

Обираєте вживане авто й боїтеся корозії? Ми зібрали ТОП-10 моделей, які вважаються найстійкішими до іржі…

30 хвилин ago

Топ-5 вживаних авто, які краще обійти стороною, щоб постійно не ремонтувати

Деякі популярні вживані авто здатні виснажити гаманець нескінченними поломками. Розповідаємо про 5 моделей, які експерти…

1 годину ago

Дизель в Україні відходить у минуле: моторні вподобання водіїв у листопаді

Листопад 2025 року став переломним для українського ринку нових легкових авто. Вперше за багато років…

22 години ago

Українців застерігають від замовлення «прав» через інтернет: як працюють схеми та як уберегтися

У грудні 2025 року Кіберполіція та ГСЦ МВС попереджають українців про небезпечні схеми з фальшивими…

22 години ago

Як часто і кому обов’язково проходити техогляд у 2025 році

ОТК для комерційних легкових авто в Україні у 2025 році: хто зобов’язаний проходити техконтроль, як…

24 години ago

ТОП-10 найкращих дизельних двигунів сучасності

Десять найкращих дизельних двигунів сучасності — рейтинг 2025 року. Ресурс 400 тис. км, надійність, економічність,…

1 день ago