На яких АЗС в Україні продають справжній “зимовий” дизель
Фахівці провели аналіз та перевірку якості “зимового” дизпалива, яке продається на заправках, щоб визначити відповідність його стандартам та визначити можливі проблеми.
Дизпаливо, на відміну від бензину, реагує на низькі температури. У мороз воно може стати як “кисіль”, втратити текучість та призвести до закоркування паливопроводів та фільтрів автомобіля, що може викликати зупинку авто чи навіть завдати шкоди двигуну. Саме тому важливо, щоб якість дизпалива відповідала державним стандартам, особливо взимку.
Інститут споживчих експертиз перевірив якість “зимового” дизпалива на різних АЗС українських мереж, таких як AMIC, WOG, KLO, ОККО, UPG, PARALLEL, PRIME, CHIPO, SHELL, УКРНАФТА, ANP, БРСМ-НАФТА, U.GO, MARSHALL. Також вони вивчили невеликі регіональні мережі, такі як ФАКТОР, ZOG, BILL OIL, ЕНЕРГО-ЕКСПОРТ, ДНІПРО-НАФТА, ПАТРІОТ, LUXWEN.
Експерти також придбали преміальні сорти дизпалива, такі як Арктичний ДП Mustang+ від WOG, Pulls Diesel Арктика OKKO, Ventus Diesel KLO, Euro+ БРСМ-нафта та V-Power SHELL. Це пальне дорожче і зазвичай позначається як “Арктика” з низькою температурою замерзання.
В лабораторії всі зразки пройшли перевірку за найважливішими параметрами, такими як гранична температура фільтрації, температура спалаху в закритому тиглі та вміст сірки.
Результати були поділені на зони – зелену, синю та червону. Зелена зона вказує на відповідність всім нормативам та високу якість, синя – на відсутність проблем, але в межах допустимих значень. Червона зона вказує на те, що пальне не відповідає нормативам чинного ДСТУ. Також варто зазначити, що військовий час дозволяє реалізувати пальне навіть застарілого стандарту ЄВРО 3, тому учасники червоної зони можуть бути законними. Однак споживачам слід робити свої висновки.
Червона зона (використання ризиковане)
На жаль, на цей раз червона зона залишається практично такою ж, як і під час минулого аналізу. У порівнянні з попереднім тестуванням, 9 мереж не відповідали нормативам в певних параметрах, а 6 зразків із 9 провалили тест на морозостійкість.
Норматив морозостійкості, встановлений документами, не повинен перевищувати мінус 20°C. ANP, U.GO, MARSHALL, ЕНЕРГО-ЕКСПОРТ, ПАТРІОТ, LUXWEN не досягли цього показника. Хоча в ANP, U.GO, LUXWEN рівень морозостійкості майже в межах норми (мінус 16-17 °C), але у мережі MARSHALL дизель перестає качатися через фільтри вже при мінус 6 °C, що може викликати серйозні проблеми, особливо під час далеких поїздок.
Ще одним важливим параметром є температура спалаху дизельного палива, що вказує на наявність сторонніх компонентів. Нормативне значення – не менше 55 градусів за Цельсієм. Температура спалаху в зразках мереж БРСМ-НАФТА, BILL OIL, ЕНЕРГО-ЕКСПОРТ та ПАТРІОТ не відповідала нормі. Найнижчий показник, всього 34 °C при нормі не менше 55 °C, виявлено в мережі ПАТРІОТ. Ці результати підвищують ризик пожежонебезпеки, оскільки низька температура спалаху збільшує ймовірність загоряння при ДТП.
Також є проблеми із вмістом сірки. Ця речовина може пошкодити нейтралізатори, сажеві фільтри і негативно впливати на ресурс двигуна. У сучасних авто великі кількості сірки в пальному є небезпечними. У мережі БРСМ-НАФТА виявлено понадшестикратне перевищення норми (65 мг/кг при нормі не більше 10), а в ДНІПРО-НАФТА та ПАТРІОТ вміст сірки перевищує допустимий максимум в 26 та 38 разів відповідно. Ймовірно, це пальне не європейського походження та виготовлене десь на території нашої країни.
Синя зона (використання можливе)
Лише 3 мережі – ФАКТОР, SHELL та УКРНАФТА – потрапили в синю зону. Порушень не виявлено, але відсутній “запас міцності”.
Зелена зона (рекомендовано до використання)
Десять мереж АЗС потрапили в список рекомендованих для використання. Дизпаливо від WOG, AMIC, ОККО, KLO, PRIME, UPG, PARALLEL, CHIPO та ZOG відповідає всім вимогам ДСТУ 7688:2015. Лабораторні дослідження підтвердили, що це дійсно європейське пальне. Ці мережі також лідирували в попередньому аналізі.
Щодо морозостійкості, всі учасники випереджають вимоги. “Звичайний” дизель витримує мінус 21°C в мережах AMIC та ZOG, мінус 22°C – у PRIME та CHIPO, до мінус 23°C – дизель PARALLEL та ОККО, мінус 24°C – витримає “важке” пальне на KLO. У UPG зафіксовано мінус 25°C, а дизель у мережі WOG не замерзне навіть при мінус 27°C. Пальне останніх двох учасників має показники, наближені до “арктичних”.
У всіх мереж “зеленої” групи пальне є безпечним відносно пожежі. За нормативами, “солярка” не повинна запалюватися при температурі нижче 55 градусів за Цельсієм. Найвищий “запас” в пального WOG та AMIC (69°C). Мережі PRIME, PARALLEL, CHIPO, UPG – також далеко за межами 60 градусів. Такі результати свідчать про те, що це пальне виготовлене згідно з технологією.
У кінці проведення аналізу, фахівці детально перевірили вміст сірки в пальному. Зниження його до низьких рівнів без втрати інших характеристик – складний та витратний процес. Згідно з українськими стандартами (аналогічними Євро 5), допустимий вміст сірки в пальному не повинен перевищувати 10 мг/кг. У всіх учасників зеленої зони вміст сірки виявився нижчим за норму, з найчистішими зразками “євродизелю” у AMIC (6 мг/кг), KLO та PRIME (по 7 мг/кг).
Преміальне дизельне пальне
Пошук в порушеннях у преміальних “іменних” сортах практично завжди був викликом через їхню репутацію, визначаючу характеристику мережі. Це було актуально протягом багатьох років, але не на цей раз. Під час перевірки були обрані 5 зразків преміального дизельного пального, таких як “Pulls Diesel” OKKO, “Арктичний ДП Mustang+” від WOG, “Ventus Diesel” KLO, “V-power SHELL” та “Euro+” БРСМ-НАФТА.
Фахівці виявили, що окремі зразки виявилися справжньо “арктичними”, з температурою фільтрації, що значно перевищує вимоги. Згідно з документами, “арктичний” сорт повинен прокачуватися при температурі не вище мінус 30 °C. Фактично “Арктичний ДП Mustang+” від WOG витримав –40 °C, “Pulls Diesel” OKKO – 38 °C, “Ventus Diesel” KLO –35 °C! Результати вражаючі.
Здивувало, чому “V-power” SHELL та “Euro+” БРСМ-НАФТА навіть не досягли стандарту “звичайного” дизеля – лише мінус 17 °C та мінус 15 °C відповідно. Щодо вмісту сірки, найменший рівень зафіксовано у “Арктичного ДП Mustang+” від WOG (5 мг/кг) та “Ventus Diesel” KLO (6 мг/кг). Це велика різниця порівняно з 300 мг/кг, виявленими в одному зі зразків “звичайного” дизеля, чи не так? Майже в сто разів.
Підпишись на нас в Google НОВИНИ, та отримуй більше свіжих новин!