Коли мова заходить про те, чим заправляти автомобіль, чимало водіїв запевняють: «Я багато років їжу на 92-му, і мені нічого не сталося!» Але чи справді автомобільні виробники просто так вказують на лючку бензобака та у технічній документації рекомендоване паливо? Часто, якщо автовиробник рекомендує заправляти 95-м, то дозволеним варіантом стає 92-й. Якщо рекомендують 98 або 100-й бензин, то можна заливати 95-й. А що ж робити, якщо ви хочете заощадити? Чи варто використовувати дешевше паливо, чи це може призвести до проблем? Розбирався SUVNews.
Октанове число бензину – це та сама загадкова цифра на етикетці, яка багато що прояснює. Воно є одним з ключових показників детонаційних властивостей пального. Чим вище це число, тим стабільніше і стійкіше паливо до детонації. А що таке детонація? Це самозбуджувальний процес, коли нормальне горіння переходить у вибух. Уявіть, що швидкість горіння у циліндрі становить від 20 до 40 м/с, тоді ж швидкість детонаційного вибуху може сягати 1500 м/с!
Детонація в двигуні шкодить насамперед самому двигуну. Регулярні вибухи призводять до перегріву, збільшення зносу та навіть можуть стати причиною серйозних пошкоджень. Це може викликати перегрів поршнів і обгорання клапанів. В результаті, ви ризикуєте збільшити витрати на ремонт та просто не отримуєте від автомобіля максимум.
Читайте також: На українських водіїв з 1 січня чекають нові обмеження та штрафи у десятки тисяч
Ситуація з низькооктановим паливом ускладнюється також конструкцією сучасних двигунів. Багато з них мають високу ступінь стиснення, що сприяє підвищенню потужності двигуна, але також саме це і загострює проблему детонації. Модерні двигуни потребують висококласного пального, щоб не нашкодити собі ж. Звісно, сучасний двигун ще може працювати на А-92, проте це вірно лише в короткостроковій перспективі.
Не забувайте, що кожен двигун унікальний, і навіть мотори 80-90-х років не вимагали високих октанових чисел. Але для нових моделей з 2000 року і молодше, бажано дотримуватись рекомендацій виробника. Багато водіїв можуть сподіватись на сучасні системи захисту від детонації, але переважно вони не розраховані на постійну роботу в аварійному режимі. На жаль, таке використання призводить до поломки клапанів або вихлопної системи.
Підпишись на нас в Google НОВИНИ, та отримуй більше свіжих новин!
Дізнайтеся, скільки часу служить зимня резина та як швидко вона втрачає свої якості. Важливі факти…
MG готує прем’єру нового пікапа P9 з електричною та турбодизельною версією, що поєднує стиль і…
Водії зобов'язані вмикати покажчики повороту під час зміни напрямку руху. Це запобігає аваріям і відповідальності…
Перевірте свої права та техпаспорт: штрафи до 3400 грн чекають на водіїв за невірні категорії.…
Водії у Великобританії можуть отримати штраф 4500 грн за носіння куртки під час керування авто.…
Дізнайтесь, чому заміна моторного мастила кожні 10 тисяч км може бути шкідливою для двигуна вашого…