Categories: Статті

Що станеться, якщо заправляти авто 92-м бензином замість 95-го

Коли мова заходить про те, чим заправляти автомобіль, чимало водіїв запевняють: «Я багато років їжу на 92-му, і мені нічого не сталося!» Але чи справді автомобільні виробники просто так вказують на лючку бензобака та у технічній документації рекомендоване паливо? Часто, якщо автовиробник рекомендує заправляти 95-м, то дозволеним варіантом стає 92-й. Якщо рекомендують 98 або 100-й бензин, то можна заливати 95-й. А що ж робити, якщо ви хочете заощадити? Чи варто використовувати дешевше паливо, чи це може призвести до проблем? Розбирався SUVNews.

Чому важливо знати октанове число бензину

Октанове число бензину – це та сама загадкова цифра на етикетці, яка багато що прояснює. Воно є одним з ключових показників детонаційних властивостей пального. Чим вище це число, тим стабільніше і стійкіше паливо до детонації. А що таке детонація? Це самозбуджувальний процес, коли нормальне горіння переходить у вибух. Уявіть, що швидкість горіння у циліндрі становить від 20 до 40 м/с, тоді ж швидкість детонаційного вибуху може сягати 1500 м/с!

Наслідки використання низькооктанового пального

Детонація в двигуні шкодить насамперед самому двигуну. Регулярні вибухи призводять до перегріву, збільшення зносу та навіть можуть стати причиною серйозних пошкоджень. Це може викликати перегрів поршнів і обгорання клапанів. В результаті, ви ризикуєте збільшити витрати на ремонт та просто не отримуєте від автомобіля максимум.

Читайте також: На українських водіїв з 1 січня чекають нові обмеження та штрафи у десятки тисяч

Сучасні двигуни: чому важливий вибір пального?

Ситуація з низькооктановим паливом ускладнюється також конструкцією сучасних двигунів. Багато з них мають високу ступінь стиснення, що сприяє підвищенню потужності двигуна, але також саме це і загострює проблему детонації. Модерні двигуни потребують висококласного пального, щоб не нашкодити собі ж. Звісно, сучасний двигун ще може працювати на А-92, проте це вірно лише в короткостроковій перспективі.

Що потрібно знати водіям

Не забувайте, що кожен двигун унікальний, і навіть мотори 80-90-х років не вимагали високих октанових чисел. Але для нових моделей з 2000 року і молодше, бажано дотримуватись рекомендацій виробника. Багато водіїв можуть сподіватись на сучасні системи захисту від детонації, але переважно вони не розраховані на постійну роботу в аварійному режимі. На жаль, таке використання призводить до поломки клапанів або вихлопної системи.

 

Підпишись на нас в Google НОВИНИ, та отримуй більше свіжих новин!

Aleksandr V.

Я вже понад 6 років пишу про автомобілі — від бюджетних моделей до преміальних кросоверів. Моє завдання — робити авто-теми цікавими, зрозумілими й корисними для кожного читача. Щодня я стежу за світовими автоновинами, тестую тренди ринку та ділюся порадами, які допомагають водіям у реальному житті. У своїй роботі я завжди ставлю на перше місце достовірність і якість подачі. Кожна публікація — це результат аналізу, досвіду та щирої любові до автомобілів. Вірю, що хороша авто-журналістика має не лише інформувати, а й надихати на рух уперед.

Recent Posts

Топ-10 найстійкіших до іржі вживаних авто: моделі, що не «сипляться» навіть після років експлуатації

Обираєте вживане авто й боїтеся корозії? Ми зібрали ТОП-10 моделей, які вважаються найстійкішими до іржі…

5 хвилин ago

Топ-5 вживаних авто, які краще обійти стороною, щоб постійно не ремонтувати

Деякі популярні вживані авто здатні виснажити гаманець нескінченними поломками. Розповідаємо про 5 моделей, які експерти…

48 хвилин ago

Дизель в Україні відходить у минуле: моторні вподобання водіїв у листопаді

Листопад 2025 року став переломним для українського ринку нових легкових авто. Вперше за багато років…

21 годину ago

Українців застерігають від замовлення «прав» через інтернет: як працюють схеми та як уберегтися

У грудні 2025 року Кіберполіція та ГСЦ МВС попереджають українців про небезпечні схеми з фальшивими…

22 години ago

Як часто і кому обов’язково проходити техогляд у 2025 році

ОТК для комерційних легкових авто в Україні у 2025 році: хто зобов’язаний проходити техконтроль, як…

23 години ago

ТОП-10 найкращих дизельних двигунів сучасності

Десять найкращих дизельних двигунів сучасності — рейтинг 2025 року. Ресурс 400 тис. км, надійність, економічність,…

1 день ago