Categories: Статті

Схоже, але не те: 8 головних відмінностей кросовера від позашляховика

Багато автолюбителів мріють стати власниками позашляховика – “поважного” автомобіля, якому не страшні слизькі черноземи, снігові замети та інші труднощі бездоріжжя. Але не кожен може дозволити собі таку розкіш, тому обирають спрощений варіант – кросовер, або, як його ще називають, паркетник. Проте справжній позашляховик і кросовер – це дві великі різниці. Давайте розглянемо їх головні відмінності.

1. Розмір і кліренс

Позашляховик, зазвичай має більші розміри, ніж кросовер. Крім того, у нього вищий дорожній просвіт (кліренс). Однак ця відстань вимірюється не від землі до порога, а до найнижчої точки – коробки передач, бензобака чи важеля підвіски. Зазвичай це відстань в реальності не співпадає з тими цифрами, що вказуються в рекламі.

У позашляховика плоске днище, а виступаючі деталі намагаються максимально прижати до кузова і приховати під захистом. Це дозволяє уникнути зацеплення днищем за землю, що суттєво спрощує подолання перешкод. Але часто для неозброєного ока різниця в кліренсі між позашляховиком і паркетником практично непомітна.

2. Ходова частина

У справжнього позашляховика постійний повний привід. І хоча існують моделі з підключаємим повним приводом, другий міст у них увімкнений вручну, а не через вискомофти, які не забезпечують повного блокування. Часто всюдиходи оснащені міжосьовим диференціалом з можливістю механічного блокування.

Головний інструмент, який дозволяє позашляховикам долати бездоріжжя – це понижуюча передача. Безумовно, наявність понижуючої та прямої передач у роздавальній коробці робить її ідеальною для таких автомобілів.

Кроссовери ж мають трансмісію, збудовану на основі багатодискової муфти, і повний привід підключається лише тоді, коли це дійсно потрібно. Крутний момент розподіляється за допомогою електроніки, яка повідомляє про пробуксовку, а також механічних пристроїв.

3. Кузов

У справжніх позашляховиків кузов має рамну або напіврамну конструкцію. Міцна рама зварюється з товстих металевих труб, на яку встановлюється кузов. Підвищена міцність такого кузова забезпечує легкість у подоланні перешкод.

У кросоверів кузов безрамний, що забезпечує широкий спектр експлуатації. Проте, він розрахований лише на помірні навантаження, тому кататися на паркетнику по оврагам не рекомендується.

4. Підвіска

У позашляховиків підвіска повністю або частково залежна. Це не забезпечує достатнього комфорту при русі, але гарантує високу надійність і хороше зчеплення з поганим дорожнім покриттям. Підвіска позашляховика відрізняється міцністю і великим ходом.

Натомість кросовери мають комфортну незалежну підвіску. Але експлуатувати паркетники за межами асфальтованих доріг протягом тривалого часу не рекомендується.

Читайте також: Назвали топ-10 кросоверів, які розорять вас на ремонті та обслуговуванні

5. Двигун

Зазвичай вважається, що в позашляховиках встановлюються потужніші двигуни, ніж у кросоверах. У більшості випадків це так, хоча є і виключення: в деяких паркетниках теж можуть бути двигуни потужністю 200 к.с.

6. Ремонтопридатність

Позашляховики більш ремонтопридатні через мінімум електроніки. У сюдиході легко можна зняти міст, розібрати задню підвіску або замінити кардан. Якщо такий автомобіль зламався в дорозі, він здатний доїхати до найближчого сервісу.

Кросовери, наповнені електронікою, хоч і забезпечують комфорт, але їх ремонтопридатність страждає. Якщо згорів електронний блок, доведеться евакуювати автомобіль.

7. Витрата пального і вартість

Зрозуміло, що виробники позашляховиків прагнуть зменшити витрату пального, однак кросовери усе ще споживають менше пального через легшу конструкцію. Що стосується вартості, то позашляховик – це дороге задоволення, виправдане лише для тих, хто часто їздить по бездоріжжю.

Кросовери ж коштують у два рази дешевше, надаючи при цьому значно більше комфорту. Тому вони популярні серед городян, яким іноді потрібно виїхати за місто.

8. Прохідність

Позашляховики мають короткі передній і задній звіси, що дозволяє їм мати великі кути з’їзду і підйому на холми. Важливу роль тут відіграє геометрія та висота кліренсу.

Діаметр колеса у позашляховика стартує від 30 дюймів. Завдяки цьому можна сміливо вирушати в загородні поїздки по поганих дорогах. Натомість кросовер, з більш респектабельним виглядом, має низькі кути підйому і спуску, а також зазвичай менший дорожній просвіт.

Також цікаво: Назвали кросовер з 1990-х з по-справжньому «безсмертною» коробкою та двигуном

Таким чином, для тих, хто живе в сільській місцевості або часто вибирається на бездоріжжя, позашляховик стане чудовим рішенням. А кросовер – надійний попутник на асфальтованих дорогах. Хоча зовні вони виглядають схоже, ви не повинні відчувати себе менш крутим за кермом більш доступного паркетника.

Підпишись на нас в Google НОВИНИ, та отримуй більше свіжих новин!

Олександр Успішний

Recent Posts

“Дуже економні”: експерти викрили реальну витрату пального преміальних кросоверів

Експерти виявили кросовери з найбільшою витратою пального: Audi SQ5, Porsche Macan і Mercedes-AMG GLC. Дослідження…

2 години ago

В Україні з’явиться нова система для перевірки транспорту: що варто знати

Кабмін України запроваджує електронну систему "єІнспектор" для перевірок транспорту, що підвищить контроль за порушеннями.

3 години ago

Їзда без страховки в Україні: який штраф чекає на водіїв у 2025 році

У 2025 році водіїв без страховки чекатиме штраф від 425 гривень. Дізнайтеся про нові правила…

4 години ago

Пробило колесо у дорозі, а запаски немає: рятівний лайфхак для водіїв

Дізнайтеся, як швидко вирішити проблему з пробитим колесом без запаски за допомогою простого лайфхаку.

5 години ago

17 тисяч штрафу: водії навіть не підозрюють про це порушення

В Україні водії можуть отримати штраф до 17 тисяч гривень за вживання певних лікарських засобів.…

5 години ago

Що означає дорожній знак “Боковий вітер” і як реагувати водіям

Дізнайтеся, що означає дорожній знак "Боковий вітер" і як водіям діяти в небезпечних зонах через…

16 години ago