Багато автолюбителів мріють стати власниками позашляховика – “поважного” автомобіля, якому не страшні слизькі черноземи, снігові замети та інші труднощі бездоріжжя. Але не кожен може дозволити собі таку розкіш, тому обирають спрощений варіант – кросовер, або, як його ще називають, паркетник. Проте справжній позашляховик і кросовер – це дві великі різниці. Давайте розглянемо їх головні відмінності.
Позашляховик, зазвичай має більші розміри, ніж кросовер. Крім того, у нього вищий дорожній просвіт (кліренс). Однак ця відстань вимірюється не від землі до порога, а до найнижчої точки – коробки передач, бензобака чи важеля підвіски. Зазвичай це відстань в реальності не співпадає з тими цифрами, що вказуються в рекламі.
У позашляховика плоске днище, а виступаючі деталі намагаються максимально прижати до кузова і приховати під захистом. Це дозволяє уникнути зацеплення днищем за землю, що суттєво спрощує подолання перешкод. Але часто для неозброєного ока різниця в кліренсі між позашляховиком і паркетником практично непомітна.
У справжнього позашляховика постійний повний привід. І хоча існують моделі з підключаємим повним приводом, другий міст у них увімкнений вручну, а не через вискомофти, які не забезпечують повного блокування. Часто всюдиходи оснащені міжосьовим диференціалом з можливістю механічного блокування.
Головний інструмент, який дозволяє позашляховикам долати бездоріжжя – це понижуюча передача. Безумовно, наявність понижуючої та прямої передач у роздавальній коробці робить її ідеальною для таких автомобілів.
Кроссовери ж мають трансмісію, збудовану на основі багатодискової муфти, і повний привід підключається лише тоді, коли це дійсно потрібно. Крутний момент розподіляється за допомогою електроніки, яка повідомляє про пробуксовку, а також механічних пристроїв.
У справжніх позашляховиків кузов має рамну або напіврамну конструкцію. Міцна рама зварюється з товстих металевих труб, на яку встановлюється кузов. Підвищена міцність такого кузова забезпечує легкість у подоланні перешкод.
У кросоверів кузов безрамний, що забезпечує широкий спектр експлуатації. Проте, він розрахований лише на помірні навантаження, тому кататися на паркетнику по оврагам не рекомендується.
У позашляховиків підвіска повністю або частково залежна. Це не забезпечує достатнього комфорту при русі, але гарантує високу надійність і хороше зчеплення з поганим дорожнім покриттям. Підвіска позашляховика відрізняється міцністю і великим ходом.
Натомість кросовери мають комфортну незалежну підвіску. Але експлуатувати паркетники за межами асфальтованих доріг протягом тривалого часу не рекомендується.
Читайте також: Назвали топ-10 кросоверів, які розорять вас на ремонті та обслуговуванні
Зазвичай вважається, що в позашляховиках встановлюються потужніші двигуни, ніж у кросоверах. У більшості випадків це так, хоча є і виключення: в деяких паркетниках теж можуть бути двигуни потужністю 200 к.с.
Позашляховики більш ремонтопридатні через мінімум електроніки. У сюдиході легко можна зняти міст, розібрати задню підвіску або замінити кардан. Якщо такий автомобіль зламався в дорозі, він здатний доїхати до найближчого сервісу.
Кросовери, наповнені електронікою, хоч і забезпечують комфорт, але їх ремонтопридатність страждає. Якщо згорів електронний блок, доведеться евакуювати автомобіль.
Зрозуміло, що виробники позашляховиків прагнуть зменшити витрату пального, однак кросовери усе ще споживають менше пального через легшу конструкцію. Що стосується вартості, то позашляховик – це дороге задоволення, виправдане лише для тих, хто часто їздить по бездоріжжю.
Кросовери ж коштують у два рази дешевше, надаючи при цьому значно більше комфорту. Тому вони популярні серед городян, яким іноді потрібно виїхати за місто.
Позашляховики мають короткі передній і задній звіси, що дозволяє їм мати великі кути з’їзду і підйому на холми. Важливу роль тут відіграє геометрія та висота кліренсу.
Діаметр колеса у позашляховика стартує від 30 дюймів. Завдяки цьому можна сміливо вирушати в загородні поїздки по поганих дорогах. Натомість кросовер, з більш респектабельним виглядом, має низькі кути підйому і спуску, а також зазвичай менший дорожній просвіт.
Також цікаво: Назвали кросовер з 1990-х з по-справжньому «безсмертною» коробкою та двигуном
Таким чином, для тих, хто живе в сільській місцевості або часто вибирається на бездоріжжя, позашляховик стане чудовим рішенням. А кросовер – надійний попутник на асфальтованих дорогах. Хоча зовні вони виглядають схоже, ви не повинні відчувати себе менш крутим за кермом більш доступного паркетника.
Підпишись на нас в Google НОВИНИ, та отримуй більше свіжих новин!
Правила дорожнього руху (ПДР) постійно змінюються, часто залишаючи водіїв у невіданні про те, що можна…
Логотип автобренду Audi є одним із найбільш упізнаваних у світі. За чотирма схрещеними кільцями ховається…
Сучасні автомобілі нерідко мають кнопки та перемикачі, призначення яких автомобілістам одразу зрозуміти важко. У моделях…
Американська автомобілебудівна компанія Tesla зіткнулася з найгіршими квартальними результатами за останні три роки. Як пише…
Китайський технологічний гігант CATL (Contemporary Amperex Technology Co. Ltd.) представив нову революційну технологію у своїх…
Сьогодні багато українців вважають за краще купувати виключно нові автомобілі, не бажаючи мати справ з…