Які колісні диски для автомобіля кращі: литі чи штамповані
Для більшості водіїв все зрозуміло: литі диски виглядають краще. Але які колеса вибрати з точки зору технічних характеристик, а не краси?
Перш за все, немає сенсу купувати диски, які не відповідають рекомендаціям виробника. Вони можуть бути небезпечними через зайве навантаження на маточину та болти. На жаль, багато водіїв не звертають увагу на інструкції, що лежать у бардачку, і обирають колеса за зовнішній вигляд, а не заради безпеки.
Сталеві штамповані диски
Сталеві штамповані диски вже стали класикою. Їх роблять зі сталевого листа, з’єднуючи дві-три частини. Це швидко і дешево, а технологія дозволяє створювати різні дизайни. Такі диски зазвичай ставлять на більшість популярних автомобілів, крім преміальних, де їх немає. Вони повністю відповідають сучасним стандартам для автомобільних коліс.
Для наших доріг штамповані сталеві диски мають важливу перевагу. Якщо ви потрапите в яму, сталь не трісне, як алюміній, а просто погнеться. Оскільки цей матеріал досить гнучкий, закраїну диска можна легко вирівняти, навіть молотком. Крім того, сталевий диск, згинаючись, поглинає удар і захищає шину та підвіску від пошкоджень.
Сталеві диски мають два основні недоліки, але вони не є серйозними: не дуже привабливий вигляд і схильність до іржі. Оскільки їх зазвичай ставлять на базові моделі авто, фарбують їх не так ретельно, як литі. Також рідко додають захисне покриття, тому після кількох зим вони починають іржавіти.
Легкосплавні литі диски
Легкосплавні литі диски роблять із алюмінієвих сплавів. Є ще варіанти з магнієвих і титанових сплавів, але їх використовують переважно на гоночних машинах. Для звичайних авто головна перевага литих дисків – це менша вага. Це допомагає підвісці краще працювати, а машині – плавніше їхати, але стосується це тільки якісних дисків від надійних виробників.
Виготовлення легких і міцних литих дисків з алюмінію – це складна технологія. Тому багато маловідомих виробників роблять свої диски з надмірною міцністю, що робить їх важчими, ніж потрібно. Через це різниця у вазі порівняно зі сталевими дисками стає майже непомітною.
Головна перевага доступних легкосплавних дисків – їхній стильний вигляд і великий вибір дизайнів. Але є й недоліки, особливо в українських умовах. Якщо колесо сильно вдариться об край ями, алюмінієвий диск не гнеться, а ламається. Просто виправити його на станку не вийде – потрібне спеціальне зварювання, яке в Україні заборонене.
Алюмінієві та магнієві сплави теж піддаються корозії, хоча часто вважають, що вони не іржавіють. Виробники захищають їх спеціальним покриттям, щоб уникнути цього. Однак для українських покупців основним мінусом легкосплавних дисків є їхня висока ціна, особливо якщо це диски, виготовлені під тиском або ковані.
Підпишись на нас в Google НОВИНИ, та отримуй більше свіжих новин!