Categories: Автопоради

Які проблеми з двигуном можна виявити за станом свічок запалювання?

Регулярна перевірка свічок запалювання допомагає вчасно виявити проблеми з двигуном й уникнути серйозних поломок. Зовнішній вигляд їхнього ізолятора та електродів прямо вказує на те, що відбувається в камері згоряння. Розглянемо п’ять найпоширеніших несправностей, про які «розкажуть» свічки.

1. Занадто збагачена паливна суміш

Симптом: м’який, вологий, матово-чорний наліт на електродах і ізоляторі.
Причина: двигун отримує надто багато палива відносно повітря (закоксовані форсунки, текти вакууму, пошкоджений датчик кисню).
Що робити: перевірити й очистити або замінити форсунки, перевірити шланги вакууму та роботу сенсорів, налаштувати систему впорскування.

2. Бідна паливна суміш

Симптом: світло-білий, майже керамічний наліт на ізоляторі, рожевий або жовтуватий відтінок електродів.
Причина: недостатньо палива в камері згоряння (засмічені фільтри, несправні топливні насоси, витоки у впускному колекторі).
Що робити: замінити повітряний та паливний фільтри, перевірити та відремонтувати паливну систему, усунути витік повітря.

3. Передчасне запалювання та перегрів

Симптом: сіро-білі відкладення, розплавлений або роздутий ізолятор, електроди «зашлаковані» металевим нальотом.
Причина: надто ранній кут випередження запалювання, високий ступінь стиску, недостатній рівень охолоджувальної рідини.
Що робити: відрегулювати випередження запалювання, перевірити термостат і радіатор, долити або замінити антифриз.

4. Погана якість пального

Симптом: світло-жовті або бронзові плями й прожилки на кераміці, нерівномірні кольорові «штрихи» по електродах.
Причина: бензин або дизель з присадками, шкідливими домішками (свинцева, металеві сполуки).
Що робити: злити старе паливо, залити якісне з рекомендованої заправки, при необхідності промити паливну систему.

5. Проблеми з високовольтною системою запалювання

Симптом: нерівномірний знос одного з бічних електродів, тріщини або почорніння на ізоляторі в місцях контакту з котушкою чи дротом.
Причина: пошкоджені високовольтні дроти, стара котушка запалювання, ослаблені або окислені контакти.
Що робити: перевірити опір дротів мультиметром, замінити зношені дроти та котушку, почистити клеми й герметично посадити з’єднання.

Уважно оглядаючи свічки при кожному техогляді, ви зможете вчасно виявити неполадки, заощадити на ремонті та підтримувати двигун у відмінному стані.

Вам також може бути цікаво:

Aleksandr V.

Я вже понад 6 років пишу про автомобілі — від бюджетних моделей до преміальних кросоверів. Моє завдання — робити авто-теми цікавими, зрозумілими й корисними для кожного читача. Щодня я стежу за світовими автоновинами, тестую тренди ринку та ділюся порадами, які допомагають водіям у реальному житті. У своїй роботі я завжди ставлю на перше місце достовірність і якість подачі. Кожна публікація — це результат аналізу, досвіду та щирої любові до автомобілів. Вірю, що хороша авто-журналістика має не лише інформувати, а й надихати на рух уперед.

Recent Posts

Топ-5 вживаних авто, які довго не втрачають у ціні

ТОП-5 вживаних авто, які довго не втрачають у ціні в Україні у 2025-2026 роках: моделі…

5 години ago

Як зрозуміти, що ремінь ГРМ ось-ось обірветься: експерт назвав простий спосіб

Як зрозуміти, що ремінь ГРМ ось-ось обірветься: прості ознаки зносу, коли його перевіряти та чому…

1 день ago

Що повинен пам’ятати кожен водій про накачування коліс узимку

Чому взимку падає тиск у шинах, як правильно їх підкачувати в мороз і чим небезпечні…

1 день ago

Топ-3 бюджетні кросовери для українських водіїв

Топ-3 бюджетні кросовери для українських водіїв у 2025 році: надійні, доступні в обслуговуванні та пристосовані…

1 день ago

Топ-7 автомобілів, які ідеально підходять для українських доріг

Топ-7 автомобілів, які найкраще підходять для українських доріг у 2025 році. Надійні, витривалі моделі з…

1 день ago

Топ-5 автомобілів, які не підходять для українських доріг

Топ-5 автомобілів, які не підходять для українських доріг у 2025 році. Реальні проблеми, витрати на…

1 день ago