Не ризикуйте колесами: що не варто робити з болтами та гайками на автомобілі
Автолюбителі розділилися на два табори: одні впевнені, що при заміні шин болти й гайки потрібно змащувати, а інші наполягають, що різьблення повинне залишатися чистим.
Проблеми із затяжкою
Затягування болтів і гайок — це не тільки питання сили. Важливо дотримуватися правильної послідовності та застосовувати потрібне зусилля. Професіонали використовують динамометричний ключ, щоб точно встановити момент затягування, який для більшості легкових автомобілів становить приблизно 110 Нм. Якщо перевищити це значення, можуть виникнути труднощі з відкручуванням колеса, і для його зняття знадобиться більше зусиль.
Міфи про корозію
Автомобілісти часто змащують різьблення, думаючи, що це допоможе уникнути корозії та полегшить зняття коліс. Проте сучасні колісні болти та гайки вже мають антикорозійне покриття, яке захищає їх від іржі. До того ж, колеса знімаються щонайменше двічі на рік під час заміни шин, що практично виключає ймовірність прикипання різьблення.
Що кажуть автовиробники
Автовиробники не радять змащувати колісні болти та гайки, тому що мастило може спричинити ослаблення кріплення колеса під час руху. Навіть якщо болти затягнуті правильно, мастило зменшує тертя, і кріплення може послабитися, що підвищує ризик відкручування колеса. Різьблення працює як пружина: коли затягуєш болти, воно трохи розтягується, утримуючи кріплення. Але якщо різьблення змащене, тертя менше, і натяг може бути недостатнім, що збільшує ризик ослаблення.
Що робити замість змащування?
Замість того, щоб змащувати болти, автовиробники радять тримати різьблення сухим і чистим. Використовуйте динамометричний ключ і затягуйте болти з рекомендованою силою, щоб забезпечити надійне кріплення без проблем із корозією чи відкручуванням. Це допоможе уникнути багатьох труднощів.
Підпишись на нас в Google НОВИНИ, та отримуй більше свіжих новин!